DERS ADI

: Graben Tektoniği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5042 Graben Tektoniği SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN SÖZBİLİR

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kıtasal genişleme tektoniği etkisinde gelişen çöküntü alanlarının oluşum mekanizması ve evrimini tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kıtasal genişleme teoniği etksisnde oluşan graben kayramını bilme
2   Graben tektoniğini tanımlayabilme
3   Graben sınır fayları ile graben dolgusunu ilişkilendirebilme
4   Grabenin tektonik evrimini analiz edebilme
5   Grabenlerdeki ekonomik potansyeli değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Graben tektoniğine giriş
2 Kıtasal genişleme tektoniğinde havza tipleri
3 Kıtasal genişleme tektoniğinin ana elemeanları
4 Supradetachment havzalar
5 Rift havzası
6 Genişlemeli tektonik havzaların geometrisi
7 Arasınav
8 Havzaları sınırlayan faylar
9 Düşük açılı normal (detachment) fayları
10 Rift fayları
11 Genişlemeli tektonik ortam kıvrımları
12 Graben alanlarında magmatizma
13 Graben alanlarının ekonomik potansiyeli
14 Seminer

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, P., Grotzinger, J. And Royden, L., 1995. Thematic set on supradetachment basins. Basin Research V. 7, N. 2, Spec. Iss. Blackwell Science.
Coward, M. P., Dewey, J. F. ve Hancock, P. L. (eds.), 1987, Continental Extensional Tectonics. Geological Society Special Publication No. 28, Blackwell Scientific Publ. 637 s.
Coward, M. P., Dietrich, D., ve Park, R. G. (eds.), 1989, Alpine Tectonics. Geological Society Special Publication No. 45, Blackwell Scientific Publ. 450 s.
Moores, E. M. ve Twiss, R. J., 1995, Tectonics. W.H. Freeman, New York, 415 s.
Price, N. J. and Cosgrove, J. W., 1990, Analysis of Geological Structures. Cambridge Univ. Press, Cambridge, 502 s.
Şengör, A. M. C. (ed), 1989, Tectonic Evolution of Tethyan Region. NATO ASI Series, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 698 s.
Şengör, A.M.C., 1990. Plate tectonics and orogenic research after 25 years: A Tethyan perspective. Earth Sci.Rev., 27:1-201.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

uzaktan eğitim ve Yüz yüze öğrenmede genişleme tektoniği ilkeleri öğrenciye aktarılır.
uygulamalarda, öğrencinin yüz yüze öğrenmede gördüğü konuları uygulayarak öğrenmesi
sağlanır. graben fayları ve dolgusunu tanıma ve yorumlamayı öğrenmesine
yönelik bir sunum ve bir ödev verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 +YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

uzatan eğitim ve Yüz yüze öğrenimde verilen graben tektoniği kural ve ilkeleri final sınavında ölçülecektir.
grabenlerin sınır fayları ve graben dolgusunun özellikleri verilecek ödev ve sunumlarda değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Hasan sözbilir Tel: 232 3017319, e-mail: hasan.sozbilir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Prof.Dr. Hasan Sözbilir her zaman görüşme sağlanabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15223
ÖK.24453
ÖK.343354
ÖK.44344
ÖK.544455