Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÜLAY ONUŞLUEL GÜL |
Dersi Alan Birimler |
Hidrolik - Hidroloji ve Su Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, hidrolojik değerlendirmelerde kullanılan parametrik olmayan tekniklerin kapsamlı olarak öğretilmesidir. Bu ders kapsamında, parametrik olmayan tekniklerin teorik, pratik uygulama alanları işlenmekte, bunun yanında parametrik olmayan istatistiksel testler hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca, bu tekniklerin hidrolojik modelleme ve eğilim tespiti alanlarındaki uygulamalarına da yer verilmekte, hipotez testleri incelenmektedir. Bunlara ek olarak parametrik olmayan yöntemlerin yaygın olarak kullanılanlarının uygulanmasını içeren bir dönem ödevi de verilmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
CIE 5113 - Hidrometrik Verilerin DEğerlendirilmesi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Gibbons, J.D., Chakraborti, S., Nonparametric Statistical Inference, Marcel Dekker, Inc., 1992 (Third Edition). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konu anlatımı ve ilgili örnek problemlerin çözümü. Ödev kapsamında öğrencilere verilecek problemlerin yorumları da içeren çözümleri ve raporları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-2-3-4-5-6 : Ara sınav ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulay.onusluel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başı ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|