Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÜLAY ONUŞLUEL GÜL |
Dersi Alan Birimler |
Hidrolik - Hidroloji ve Su Kaynakları Doktora |
Dersin Amacı |
Su kaynakları sistemlerinin daha verimli ve daha etkin tasarımı için yağış, akarsu akımı gibi gözlemsel zaman serilerinin matematik modellerinden yapay seriler üretilmekte; bu seriler kullanılarak sürecin stokastik davranışlarının proje boyutlarına ve sistem performansına yansıması istatistiksel olarak incelenebilmektedir. Dolayısıyla, bu dersin temel amacı uygulamada sık kullanılan lineer stasyoner ya da stasyoner olmayan zaman serisi modellerini tanıtmak; bu modellerin günlük, aylık, yıllık düzeyde kesiklenmiş hidrolojik zaman serilerine uygulanma ilke ve esaslarını öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
CIE 5113 - Hidrometrik Verilerin DEğerlendirilmesi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bayazıt, M.: İnşaat Mühendisliğinde Olasılık Yöntemleri. İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, sayı:1573, İstanbul,1996. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konu anlatımı ve ilgili örnek problemlerin çözümü. Ödev kapsamında öğrencilere verilecek problemlerin yorumları da içeren çözümleri ve raporları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-2-3-4 Arasınav ve final sınavıyla değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulay.onusluel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başı ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|