Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ALİ HAKAN ÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Geoteknik Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere çöp depolama problemlerinde uygulayabilecekleri geotekniğin temel yönlerini öğretebilmektir. Bu ders kapsamında çöp depolama alanı bileşenlerinin tasarımı (kirletici bariyeri, sızıntı suyu toplama sistemi vb ), bariyerlerin laboratuvarda ve arazide hidrolik iletkenliklerinin belirlenmesi, kirletici taşınımı, çöp depolama alanlarında şev stabilitesi, nihai örtü tabakası tasarımı, geçirimli reaktif bariyerlere kısa giriş gibi esas kavramlar verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler sınıfta yapılacaktır (3 saat). Ders sunumlar şeklinde olacaktır. Sunumların gerekli ve önemli kısımları silinecektir. Bu silinmiş sunumlar ve diğer destekleyici dokümanlar öğrencilere dersten önce gönderilecektir. Öğrenciler, derse gelmeden önce bu notların çıktılarını almalıdırlar. Daha sonra önemli kısımları da içeren notlar derste sunulacaktır. Aynı zamanda öğrenciler, dersi dinlerken sunum üzerinde boş bırakılan yerleri de dolduracaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1, 2, 3: Arasınav ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Sınıfa katılım not sırasında göz önüne alınacaktır. Ödev zamanında teslim edilmelidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd.Doç.Dr. A. Hakan ÖREN : ali.oren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 13:00 - 15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|