Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MÜJGAN KARATOSUN |
Dersi Alan Birimler |
Restorasyon Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tek Yapı ölçeğinde belgeleme yöntemlerinin aktarılmasını amaçlamaktadır. Bu bağlamda da tekil ölçekli örnek bir yapının tespit edilerek elde edilen bilgilerin bu örnek üzerinde uygulanması yapılacaktır. Yapının rölövesinin çıkartılması, mevcutsa ince yapı ve süsleme unsurlarının çizim, kopya, kalıp alma ve fotoğraf çekme yöntemleri ile tespit edilmesi, yapının çevresinin, yapım sistemi ve malzeme özelliklerinin analiz edilmesi, strüktür sistemi ve malzemelerinde oluşmuş bozulma türlerinin tespit edilmesi yapıların yıpranma durumlarının belirlenmesi, hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler incelenen kültür varlığını aktarılan belgeleme yöntemleri doğrultusunda tespit ederler, tespitlerini çizimlere aktarırlar, kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi kritikler, ara değerlendirmeler ve finalde yapılan jüri sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara sınav ve Final sınavı yerine öğrencilerden, ders kapsamında hazırlayacakları rölöve projesi ve yapı analiz çalışmalarını sunmaları beklenmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Jüri %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ 5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr , feyzal.ozkaban@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|