Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. DENİZ GÜNER |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mekân ile ilişkili kavramları ve temel kuramları sunmaya yönelik giriş niteliğinde bir derstir. Amacı, mekân kavramına yönelik felsefe, coğrafya, sosyoloji, sanat tarihi, psikoloji, mimarlık tarihi ve teorisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar arasındaki örtüşmeleri ve farklılıkları ortaya koymak, mekânı oluşturan farklı katmanlar ve boyutlar aralarındaki ilişkilerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlayacak tartışmalar gerçekleştirmektir.
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Benett, T., Grossberg, L., Morris, M. (Eds.), New Keywords A Revised Vocabulary of Culture and Society. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1.Haftalık metinler okunarak, derslere hazırlıklı gelinmelidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev/Sınıf İçi Uygulamalar (Okuma, Sunum, Moderatör-Anlatıcı-Kayıtçı, Kısa Değerlendirme Metinleri ve Derse Katılım) %25 |
Değerlendirme Kriteri |
* Ders, öğretim üyeleri tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdelendiği tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1.Derse katılmamış olmak, ödevlerin ve çalışmaların geç teslim edilmesi veya teslim edilmemesi için mazeret değildir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Deniz Güner |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|