DERS ADI

: Mimarlık Seminerleri - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5116 Mimarlık Seminerleri - II ZORUNLU 0 4 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKNUR TÜRKSEVEN DOĞRUSOY

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Doktora
Bina Bilgisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Arc 5121 dersinin ikinci aşaması ve devamı niteliğindedir. Amacı, öğrencilerin mimari bir konuyu bilimsel araştırma yaklaşımları ile interdisipliner bir perspektifte ele almalarını, araştırmalarını ve araştırdıkları konuları hem yazılı hem de sözel olarak sunmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari araştırma tasarımı ile ilgili ana evreleri tanımlayabilme,
2   Mimari araştırma tasarımı ile ilgili ana evreleri kendi çalışması için kurgulayabilme,
3   Mimari bir konuyla ilgili bilimsel araştırma yapabilme
4   Araştırmasını seminer vererek sözlü ve görsel olarak sunabilme
5   Mimari araştırma konusu ile ilgili makale yazabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ARC 5121 - Mimarlık Seminerleri - I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel araştırmada ana aşamalar
2 Tema ile ilgili sunum
3 Araştırma önerilerinin sunumu (Öğrenci sunumu)
4 Araştırma önerilerinin sunumu (Öğrenci sunumu)
5 Seminer sunumları ve tartışmalar (Öğrenci sunumu)
6 Seminer sunumları ve tartışmalar (Öğrenci sunumu)
7 Seminer sunumları ve tartışmalar (Öğrenci sunumu)
8 Örnek makaleler ile ilgili tartışmalar, bir araştırma konusu ile ilgili makale yazımına giriş
9 Makale örneklerinin sunumu ve tartışılması
10 Makale yazımına ilişkin tartışma ve kritikler
11 Makale yazımına ilişkin tartışma ve kritikler
12 Makale yazımına ilişkin tartışma ve kritikler
13 Makale yazımına ilişkin tartışma ve kritikler
14 Makale yazımına ilişkin tartışma ve kritikler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dersin herhangi bir ana kaynağı yoktur. Mimarlık disiplinine ilişkin yazılı ve görsel tüm dokümanlar ders için yardımcı kaynak olarak kullanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin ilk bölümünde dersin öğretim üyeleri bilimsel araştırma tasarımı ve belirlenen bir tema üzerinden sunumlar yapar. Dersler tamamlandıktan sonra öğrenciler araştırma önerilerini sunarlar ve tüm katılımcılarla öneriler tartışılır. Öğrenciler araştırmalarını sürdürürken seminer verir, dönem sonunda da araştırma raporlarını makale formatında teslim ederler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunumlar: % 40
Tartışmalara aktif katılım: % 10
Final değerlendirme % 50 (makale sunumu)

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar: % 40, ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4
Tartışmalara aktif katılım: % 10, ÖÇ1, ÖÇ2
Final değerlendirme (makale sunumu): % 50, ÖÇ3, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilknur.turkseven@deu.edu.tr 0090 232 301 8453
rengin.zengel@deu.edu.tr 0090 232 301 84 55

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Öğrenci Sunumları 5 4 20
Ders Anlatımı 4 4 16
Örnek olay çalışması 5 4 20
Ödev Hazırlama 1 60 60
Sunum Hazırlama 5 6 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31111
ÖK.411
ÖK.5111