Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TUĞBA YILDIZ |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere, sıralı rassal değişkenlerin teorisi verilecektir. Dersin temel amacı, sıra istatistiklerinin temel prensiplerini vererek, kesikli ve sürekli dağılımlar için sıra istatistiklerinin dağılımlarını oluşturabilme, olasılık hesabı yapabilme kabiliyetinin kazandırılmasıdır. Ayrıca, öğrenciler çıkarsama prosedürleri, güven ve tolerans aralıkları ve uyum iyiliği testlerinde sıra istatistiklerinin nasıl kullanıldığını öğreneceklerdir. Bunlara ek olarak, ilerleyen II. Tür sağdan sansürlü sıra istatistiklerinin matematiksel özelliklerini de öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. B. C. Arnold, N. Balakrishnan, H. N. Nagaraja, A First Course in Order Statistics, Wiley, 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Desr anlatımı, ödev, sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların değerlendirilmesi,ödev ve sunumların değerlendirilmesi, derse katılım. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğba Yıldız |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|