DERS ADI

: Oyun Kuramı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5082 Oyun Kuramı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. UMAY ZEYNEP UZUNOĞLU KOÇER

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora (İngilizce)
İstatistik Yüksek Lisans (İngilizce)
İstatistik Bütünleşik Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı iki rakip karar verici arasındaki karar problemini ifade edebilmek ve çözümleyebilmektir. Ders kapsamında öğrencilerin yalnız iki oyunculu ve oyuncuların oyunun koşulları hakkında tüm bilgiye sahip oldukları oyunlar ve bu oyunların çözüm kavramları hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun kuramı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Bir durumu statik oyun ya da dinamik oyun olarak ifade edebilme
3   Tam bilgi altında dinamik ve statik oyun uygulamaları yaparak çözümleyebilme
4   Çözüm kavramlarını yorumlayabilme
5   Karar vericilere kendi durumlarını eniyileyecek önerilerde bulunabilme
6   Tam bilgi altında statik ve dinamik oyun problemleri ile ilgili güncel literatürü izleyerek örnek uygulamalar sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun kuramına giriş, temel kavramlar
2 Tam bilgi altında statik oyunlar. Stratejik formdaki oyunlar. Saf strateji, baskınlık
3 Nash dengesi tanımı. Nash dengesinin varlığı ve özellikleri, Nash dengesi uygulamaları
4 En iyi tepki fonksiyonu
5 Karma strateji tanımı. Beklenen fayda tanımı. Karma stratejiler ve baskınlık. Karma strateji Nash dengesi.
6 Karma stratejiler ve sürekli startejiler. Karma stratejilerde Nash dengesinin varlığı. Bağdaşık denge.
7 ARASINAV
8 Tam bilgi altında dinamik oyunlar. Dinamik oyun tanımı. Bilgi ve bilgi kümesi. Sunum
9 Genişleyen biçimli oyun tanımı. Genişleyen biçimli oyunlarda saf stratejiler. Genişleyen biçim- stratejik biçim ilişkisi. Sunum
10 Genişleyen biçimli oyunlarda denge. Geriye doğru çıkarsama.
11 Altoyun mükemmel dengesi. Karma ve davranış stratejileri.
12 Altoyun mükemmel Nash dengesi uygulamaları.Ödev
13 Gözlenebilir çok aşamalı oyunlar. Tanım ve örnekler. Ödev
14 Gözlenebilir çok aşamalı oyun uygulamaları.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
D. Fudenberg, J. Tirole, 1991, Game Theory , MIT Press, England.
E. Yılmaz, 2009, Oyun Teorisi , Literatür Yayınları, Türkiye.

Yardımcı kaynaklar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumları, uygulamalar, ödevler, ödev sunumları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav, sunum, ödev ve final sınavın değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: umay.uzunoglu@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 85 60

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönemin ders programı oluşturulduğunda öğretim üyesi tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 20 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.254445
ÖK.3444
ÖK.44455
ÖK.5555
ÖK.6555