Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ESİN FİRUZAN |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik Doktora (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu ders; GARCH, markov zincirleri ve eşik otoregresif zaman serisi modelleri gibi doğrusal olmayan zaman serisi modelleri hakkında bilgi verir. Öğrenciler sık kullanılan olasılıksal ve istatistiksel kavram ve teorileri çalışacaklardır (Markoz zincirleri, sayılamaz durum uzayı, stokastik yineleme denklemleri, ergodiklik). Son olarak model parametre tahminleri elde edilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Fan, J. Yao Q., Nonlinear Time Series Nonparametric and Parametric Methods, Springer, 2003. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Ödev değerlendirmesi, problem çözümü |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Eğer öğretici yeni tanımlara ve ilave notlara ihtiyaç duyarsa , bu sütun DEBİS menüsünden seçilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevlerin, sunumun, proje raporlarının ve final sınavının değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|