DERS ADI

: Kalkınma Ekonomisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0076 Kalkınma Ekonomisi SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. HAKAN SÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

İkram Hizmetleri
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Kültürel Miras ve Turizm
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki ekonomik, sosyal, kültürel, politik ve teknolojik açığın nasıl ortaya çıktığının açıklanması ve bu açığın nasıl ortadan kaldırılacağına yönelik çözüm önerileri oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, gelişmiş ve az gelişmiş ülke ayrımını yapabilecek
2   Öğrenciler, kalkınma teorilerini ve Tarımın kalkınma için önemini bilebilecek
3   Öğrenciler, kalkınma ile nüfus-beşeri sermaye arasındaki ilişkiyi kurabilecek
4   Öğrenciler, dış ticaretin kalkınmaya etkilerini analiz edebilecek
5   Öğrenciler, finansal sistemin ve Teknolojik gelişmenin kalkınma için önemini kavrayabilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel ekonomik kavramlar
2 Kalkınma ve azgelişmişliğin ölçülmesi
3 Azgelişmiş ülkelerin özellikleri
4 Kalkınma teorileri
5 Kalkınma ve sanayileşme stratejileri
6 Tarım ve kalkınma
7 Teknoloji ve kalkınma
8 Vize Sınavı
9 Nüfus ve kalkınma
10 Beşeri sermaye ve kalkınma
11 Kalkınmanın finansmanı
12 Dış ticaret ve kalkınma
13 Küreselleşme,planlama ve kalkınma
14 Küreselleşme,planlama ve kalkınma
15 Küreselleşme,planlama ve kalkınma
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
1) Kaynak, M., (2007): Kalkınma İktisadı, Gazi Kitapevi, Ankara
2) Berber, M., (2011): İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Derya Kitapevi, Trabzon

Yardımcı Kaynaklar:
1) Şenses, F., (2010): Kalkınma İktisadı (Yükselişi ve Gerilemesi), İletişim Yayınevi, İstanbul
2) Collier, P., (2008): The Bottom Billion: Why the Poorest Countries are Failing and What Can Be Done About It, Oxford University Press, USA
3) Rodrik, D., (2009): Handbook of Development Economics, North-Holland Publishing, Amsterdam

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Lecturing and preparing to subjects

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar: Bu dönem süresince vize sınavı ve final sınavı olmak üzere iki sınav yapılacaktır.
Notlar: Vize Sınavı (%50), Final Sınavı (%50), Bütünleme Sınavı ( %50).

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derslerin %70 ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.
2) Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13:00 - 16:30, Zemin Kat, No: Z-08, Efes Meslek Yüksekokulu, Selçuk / İZMİR.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53