DERS ADI

: Sosyolojiye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0123 Sosyolojiye Giriş SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DEVRİM ERTÜRK

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği
Kültürel Miras ve Turizm
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Sosyolojinin temellerinin kavranılmasını sağlamak; toplumun değişim ve dönüşüm koşullarını incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojinin doğuşunu ve gelişimini kavramak
2   Sosyolojinin temel ilgi alanını anlamak
3   Sosyolojinin modern toplumlar için taşıdığı önemi kavramak
4   Toplum sorunları üstüne düşünmeyi öğrenmek ve bu konuda katkı sunma yollarını anlamak
5   Toplumsal teori ve kavramları açıklayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyolojinin Gelişimini Hazırlayan Tarihsel Koşullar
2 Sosyolojinin Temel İlgi Alanları
3 Sosyoloji-Bilim İlişkisi: Sosyolojiyi diğer bilimlerden ayıran nitelikler
4 Sosyolojinin Kurucu İsimleri: Marx, Comte, Weber ve Durkheim
5 Toplumsal Düzen, Değişme ve Tabakalaşma
6 Modern Toplum Teorisi (1): Modern Toplumun Tarih İçindeki Spesifikliği
7 Modern Toplum Teorisi (2): Modern Toplum üstüne Farklı Yaklaşımlar
8 Vize
9 Sosyolojik Yöntemler ve Teknikler
10 Sosyolojinin Alt Uzmanlık Alanları (1)
11 Sosyolojinin Alt Uzmanlık Alanları (2)
12 Sosyalleşme ve gündelik hayat
13 Yoksulluk, toplumsal dışlanma
14 Modern (Ulus) Devlet
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Browne, K. (2015) Sosyolojiye Giriş, Çev. İbrahim Kaya, Say Yayınları, İstanbul
Ritzer, G. (2000) Modern Sosyoloji Kuramları, DeKi Basın Yayın, Ankara
Swingewood, A. (2010) Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, Çev. Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul.
Ritzer, G. (1988) Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş Toplumun Değişen Karakteri Üzerine bir İnceleme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
Baffuna, L. (2005) Küreselleşmiş Koşullarda Yoksulluğu Yeniden Düşünmek, içinde, Giddens, A. Sosyolojiye Başlangıç Okumaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize+Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.erturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 4 1 4
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.41
ÖK.52