DERS ADI

: Sosyal Medya Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0145 Sosyal Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Efes Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. GİZEM HATİPOĞLU

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği
Kültürel Miras ve Turizm
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Gıda Teknolojisi

Dersin Amacı

Dersin amacı, medyayla ilgili temel bir eleştirel okuryazarlık becerisi kazandırmak, medya metinlerine yönelik farkındalık kazandırmak ve medyanın kültür, toplumsal olaylar ve ekonomi politikle bağlantısını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dersin sonunda öğrenci, medyayı daha eleştirel bir gözle takip edebilecek
2   2. Kitle iletişim araçları üzerine bilgi sahibi olabilecek
3   3. Medyanın kültürel ve ekonomi politik arka planını öğrenecek
4   4. Kendi medya kullanımını sorgulayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Sosyal Medya Okuryazarlığı Nedir 11. Medyada Nefret Söylemi ve İfade Özgürlüğü
2 2. İletişim ve Medya Çalışmalarına Giriş: Tanımlar ve Kavramlar 12. Film Gösterimi
3 3. Medya ve Kamusal Alan 13. Film Gösterimi
4 4. Haber ve İdeoloji 14. Film Gösterimi
5 5. Türkiye de Televizyon Kültürü 15. Genel Değerlendirme
6 6. Medya ve Toplumsal Cinayet 16. Final Sınavı
7 7. Medya ve Toplumsal Cinayet
8 8. Vize Sınavı
9 9. Siyasal İletişim, Propaganda ve Medya
10 10. Yeni Medya, Dijitalleşme ve Medya

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adaklı, Gülseren. (2006). Türkiye de Medya Endüstrisi. Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi.
2. Akın, Altuğ ve Çomu, Tuğrul. (Der.) (2010). Yeni Medyada Nefret Söylemi. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
3. Binark, Mutlu ve Gencel, Bek, Mine. (2010). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
4. Çaplı, Bülent ve Tuncel, Hakan. (Ed.) (2010). Televizyon Haberciliğinde Etik. Ankara Üniversitesi.
5. Çaplı, Bülent. (2002). Medya ve Etik. Ankara: İmge Kitabevi.
6. Çelenk, Sevilay. (2005). Televizyon, Temsil, Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları.
7. Çınar, Mahmut. (Ed.) (2013). Medya ve Nefret Söylemi. Kavramlar, Mecralar, Tartışmalar. İstanbul: Hrant Dink Vakfı.
8. Ergül, Hakan. (2005). Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi. İstanbul: İletişim Yayınları.
9. Fiske, John. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev: Süleyman İrvan). Ankara: Ark.
10. Laughey, Dan (2010). Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar. (Çev: Ali Toprak). İstanbul: Kalkedon Yayınları.
11. Mutlu, Erol. (2008) İletişim Sözlüğü, Ankara: Ayraç.
12. Mutlu, Erol. (Der.) (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınları.
13. Stevenson, Nick. (2008). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. (Çev: Göze Orhon, Barış Engin Aksoy). Ankara: Ütopya Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma ve Bireysel Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gizem.hatipoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Örnek olay çalışması 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 6 1 6
Final Sınavına Hazırlık 7 1 7
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 2 1 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45