Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. SEVTAP AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik |
Dersin Amacı |
Tıbbi sekreterlik, sağlık kurumlarında önemli bir rol oynayan ve hasta bakımı süreçlerinde destek sağlayan önemli bir meslektir. Tıbbi sekreterler, hastane veya kliniklerde hasta kayıtlarını yönetir, randevuları düzenler, tıbbi raporları hazırlar, faturalandırma işlemlerine yardımcı olur ve sağlık uzmanlarıyla hastalar arasında iletişimi kolaylaştırırlar.Bu kapsamda tıbbi sekreterlikte yeni gelişmelerin takibi, tıbbi sekreterlik mesleğini daha etkin, verimli ve güncel sağlık hizmetleriyle uyumlu hale getirmektir. Tıbbi sekreterlik alanındaki yeni gelişmeler, mesleğin daha verimli, güncel ve hasta odaklı hale gelmesine katkı sağlar. Bu da sağlık hizmetlerinin kalitesini artırarak hastaların daha iyi bir bakım almasına yardımcı olur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sağlık Bakanlığı ve Meslek Kuruluşları: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tıbbi sekreterlikteki yeni gelişmeleri öğrenme ve öğretme yöntemleri, hem tıbbi sekreterlerin güncel kalmasını sağlamak hem de yeni nesil tıbbi sekreterlerin eğitimini etkili bir şekilde gerçekleştirmek için önemlidir. İşte bu alanda kullanılan bazı öğrenme ve öğretme yöntemleri: |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğretim Görevlisi Dr. Sevtap AYDIN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|