DERS ADI

: Hemşirelik Bakım Yönetimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4094 Hemşirelik Bakım Yönetimi II ZORUNLU 4 28 0 24

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLEK SEZGİN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin birey/aile/toplumun sağlık ve hastalık durumlarında gerekli hemşirelik bakım uygulamaları için yeterlilik kazanmasını sağlamak ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birey/aile/topluma yönelik sağlığın korunmasına, geliştirilmesine ilişkin bilgileri bireye özgü ve bütüncül yaklaşımla birleştirme ve uygulamaya aktarma
2   Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda karmaşık bakım yönetiminde bağımsız klinik karar verme becerilerini kullanma
3   Daha fazla sayıdaki bireyin güvenli hemşirelik bakımını bağımsız olarak yönetme
4   Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, organize etme ve zaman yönetimi becerilerini uygulamaya aktarma
5   Karmaşık durumlarda iletişim becerilerini kullanarak hasta, aile, akran, eğitici, sağlık ekibi arasında işbirliğini yönetme
6   Hemşirelik uygulamalarında karşılaştığı etik problemlere çözüm üretme
7   Kişisel ve profesyonel gelişim gösterme, özdeğerlendirmesini geliştirme/tamamlama
8   Hemşirelik uygulamalarında sağlık politikalarını ve yasal yükümlülükleri analiz etme
9   Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini ve teknolojik gelişmeleri inceleme ve uygulamaya aktarma
10   Kanıta dayalı uygulama bilgilerini uygulama alanına aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HEF 3066 - Ruh Sağlğı ve Psikiyatri Hemşireliği
HEF 3064 - Halk Sağlığı Hemşireliği

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve hedeflerin tartışılması, Dersin uygulaması
2 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, dersin uygulaması
3 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,
4 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması
5 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması
6 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması , Dersin uygulaması,
7 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma,Dersin uygulaması,reflection
8 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışma, Dersin uygulaması I. Arasınav
9 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması Dersin uygulaması
10 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması ve Dersin uygulaması
11 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması,Dersin uygulaması,reflection
12 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,
13 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması, Dersin uygulaması,
14 İlgili anabilim dalı vaka, sunum, tartışması , Dersin uygulaması, and feedback

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akçakaya A (Ed). Palyatif bakım ve Tıp. İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14, 1998.
Aştı TA; Karadağ A. Hemşirelik Esasları 1, Akademi Yayıncılık, 2014.
Ay FA (Ed). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.4. baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Çam O, Engin E (Ed). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, 2014
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, 2007.
Can G (Ed.) Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Can G. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım. Konsensus, 2017.
Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2006
Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005.
Moyet C. Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F Erdemir), Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
Öztürk O, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. Ankara, 2018.
Sellman D. İyi Bir Hemşire Olmak (Çev.N Kanan, Ö Anğ), Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Stuart GW. Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. 2012.
Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademik Tıp Kitabevi, 13. Baskı, 2016.
Üstün B, Demir S. Hemşirelikte İletişim. Akademi, 2019.
Yıldırım Y, Fadıloğlu Ç (Ed). Palyatif Bakım Semptom Yönetimi ve Yaşam Sonu Bakım, Nobel Kitabevi, 2017.
Wilkinson JM. Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev Ed. S Kapucu, İ Akyar, F Korkmaz), PelikanYayınevi, 2018.
Özçelik ve ark. Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını, 2006.
Baykal ve Türkmen. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.2014
Uyer ve Kocaman. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.2016

Baykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.

aykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
ykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım,1.Baskı, Nobel Kitabevi, 2011
aykal ve Türkmen (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul.
-Uyer ve Kocaman (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartisma, refleksin, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası, kendi kendine öğrenme, klinik uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav notu: Vaka Sunum Notu
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun % 50'si + Uygulama notunun %50'si (Hemşire notu %5,öğretim elemanı notu: %55,reflection notu:%5, portfolio notu uygulamasının%30'u(kanıt kullanımına yönelik etkinlik %25 ve webinar katılımı %5))
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50'si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50'si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin ödev/vaka sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir.

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir
Ders Uygulamalı Meslek Dersleri-1 (1 vizeli) kapsamındadır.
Portfolyo içeriğinde yer alan etkinliklere yönelik hazırlanmış rubrikler ve değerlendirme kriterleri doğrultusunda yapılacaktır. Vaka sunumları ise Vaka Sunumu Değerlendirme Formu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Dilek Sezgin
02324126965

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Reflection) 14 1 14
Klinik Uygulama 14 26 364
Ders Anlatımı 13 4 52
Grup çalışması 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 15 15
Panellere Katılım 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 600

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1535555354453
ÖK.25333444553
ÖK.34434335444
ÖK.44455543554545
ÖK.55455453352453
ÖK.65354555
ÖK.7553334345545
ÖK.8535353545
ÖK.9344255
ÖK.104355343555