DERS ADI

: Geriatri ve Hemşirelik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2096 Geriatri ve Hemşirelik ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Geriatri hemşireliği dersi, öğrencilerin geriatri hemşireliğinin önemini rol ve sorumluluklarını kavrayarak sağlık hizmetlerinin verildiği her alanda geriatri hemşireliği hizmetlerini verebilecek bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal değişimler ve yaşlanan toplumun ortaya çıkardığı gereksinimleri anlayabilme
2   Geriatri hemşireliği ile ilgili kavramları tanımlaması.
3   Yaşlı bireyin sağlığını etkileyen biyo-psiko-sosyal değişiklikleri açıklama
4   Kapsamlı bir geriatrik değerlendirme yapabilme
5   Yaşlı birey için sağlığı koruyucu ve geliştirici yaklaşımları bilme
6   Yaşlı bireyin sağlık eğitimi gereksinimlerini birey, aile ve toplum gereksinimleri doğrultusunda saptayabilme
7   Yaşlı bireyin bakımını planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Yaşlanan Toplum ve Geriatri Hemşireliği Prof. Dr. Özlem Küçükgüçlü Sunum Tartışma
2 Yaşlı Bireylerin Çok Boyutlu (biyo-psiko-sosyal) Değerlendirilmesi (KGD) Prof. Dr. Özlem Küçükgüçlü Sunum
3 Alzheimer Hastalığının Önlenmesi Arş. Gör. Dr. Merve Aliye Akyol
4 Geriatrik Sendromlar
5 Yaşlı Bireylerde İlaç Kullanım ilkeleri Prof. Dr. Özlem Küçükgüçlü Sunum Tartışma
6 Yaşlılarda İhmal ve İstismar Prof. Dr. Gülendam Karadağ Sunum
7 Ara sınav / ödev Yaşlılıkta Beslenme ve Hidrasyon Doç. Dr. Burcu Akpınar Söylemez Sunum
8 Yaşlı Simülasyon Uygulaması Dr. Öğr. Üye. Merve Aliye AKYOL
9 BAYRAM
10 Yaşlı Bireylerde Düşmelerin Önlenmesi Doç. Dr. Burcu Akpınar Söylemez Sunum
11 Yaşlı Bireylere Yönelik Tutum ve İletişim Doç. Dr. Burcu Akpınar Söylemez Sunum Tartışma
12 Yaşlılarda Sağlığı Geliştirme Prof. Dr. Gülendam Karadağ Sunum Tartışma Sunum Tartışma
13 Bakım Veren Olmak Prof. Dr. Özlem Küçükgüçlü Sunum
14 Demanslı Bireyin Bakımı Dr. Öğr. Üye. Merve Aliye AKYOL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Phipps WJ, Sands JK, Marek JF, Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
2. Yaşlı Bakımı Hemşireliği, Çeviri editörü: Ayfer Karadakovan 2015.
3. Lacroix A. Therapeutic Education of Patients. 2nd edition, Mosby, 2003.
4. Birol L, Akdemir N, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 1. Baskı, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 2003.
5. Kızılcı S., Küçükgüçlü Ö, H. Mert, Akpınar Söylemez B. (2013) Examination of Nursing Students Attitudes Towards Older People in Turkey,HealthMED, Vol.7, No.2, pp:544-552
6. Akpınar B., Küçükgüçlü Ö. (2012) The Validity and Reliability of The Turkish Version of The Quality of Life Scale for Patients with Alzheimer's Disease (QOL-AD). Journal of Neurological Science (Turkish), Volume 29, Number 3, pp: 554-565
7. Beser A., Küçükgüçlü Ö, Bahar Z., Akpınar B. (2012) Study of Validity and Reliability of the Scale Regarding the Expectations About Aging. HealthMed, Volum 6, Number 9, pp: 3107-3113
8. Akpınar B, Küçükgüçlü Ö, Yener G (2011). Effects of Gender on Burden Among Caregivers of Alzheimer s Patients. Journal of Nursing Scholarship, 43:3, pp: 248-254.
9. Küçükgüçlü Ö, Mert H, Akpınar B (2011). Reliability and Validity of Turkish Version of Attitudes Toward Old People Scale. Journal of Clinical Nursing; 20, 3196-3203.
10. Gönen S, Küçükgüçlü Ö, Yener G (2010). Hastanede Yatan Yaşlı Bireylerde Demansla İlişkili Olabilecek İşlevsel Bilişsel Bozukluk Sıklığının İncelenmesi. Journal of Neurological Science (Turkish) Volume 27, Number 4, Page(s) 446-456.
11. Küçükgüçlü Ö, Esen A, Yener G (2009). Bakım verenlerin Yükü Envanterinin Türk Toplumu için Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi. Journal of Neurological Science (Turkish) Volume 26, Number 1, Page(s) 060-073.
12. Gönen Şentürk S., Küçükgüçlü Ö., Aromaterapi Uygulamasının Demanslı Bireylerde Görülen Davranışsal Değişiklikler Üzerine Etkisi (2015), Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi http://www.deuhyoedergi.org, ,8 (3), 190-194

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, beyin fırtınası, ödev, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde ara sınav notunun yüzde 50 si ile ve final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (Ara sınav) + %50 final notu


Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu konuda bir açıklama yoktur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Burcu Akpınar Söylemez
e-mail: burcu.akpinar@deu.edu.tr Tel: 0232 412 4783

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu alınarak görüşülebilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Bağımsız Çalışma 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555554
ÖK.35555555555553
ÖK.45555555555553
ÖK.55555555555554
ÖK.65555555555553
ÖK.75555555555553