DERS ADI

: Epidemiyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2093 Epidemiyoloji ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLENDAM KARADAĞ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencilerin toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik mevcut bilgilerini uygulayabilmesini, sağlık ve hastalık durumlarına etkin olan belirleyicileri kavrayabilmede araştırma yöntemlerini kullanabilmesini kapsar. Öğrencilerin toplumun sağlık durumunu değerlendirebilmede gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak analiz, sentez ve planlamada yetkinliklerini geliştirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Epidemiyolojinin ilkelerini bilir
2   2. Epidemiyolojinin kullanım alanlarını bilir
3   3. Bir bölgeyi tanımlama basamaklarını açıklar
4   4. Bildirim ve surveyans sistemlerini bilir
5   5. Bir salgının ve bulaşıcı hastalıkları önleme ilkelerini açıklar
6   6. Epidemiyolojik ölçütleri kullanarak tanılama yapma ilkelerini bilir
7   7. Epidemiyoloik araştırma yöntemlerini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Epidemiyolojinin tanımı, ilkeleri, stratejileri, tarihi gelişimi Doç. Dr. Ş. ÖZBIÇAKÇI Prof. Dr. G KARADAĞ Dr.Öğr. Üyesi Meryem ÖZTÜRK Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN Araş.Gör.Dr. Burcu CENGİZ
2 Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları Doç. Dr. Ş. ÖZBIÇAKÇI Prof.. Dr. G KARADAĞ Dr.Öğr. Üyesi Meryem ÖZTÜRK Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN Araş.Gör.Dr. Burcu CENGİZ
3 Epidemiyolojide Etik
4 Tanımlayıcı Epidemiyoloji Epidemiyolojik ölçütler Doç. Dr. Ş. ÖZBIÇAKÇI Doç. Dr. G KARADAĞ Dr.Öğr. Üyesi Meryem ÖZTÜRK Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN Araş.Gör.Dr. Burcu CENGİZ
5 Epidemiyolojide veri toplamada kullanılan araçlar Doç. Dr. Ş. ÖZBIÇAKÇI Doç. Dr. G KARADAĞ Dr.Öğr. Üyesi Meryem ÖZTÜRK Öğr. Gör. Dr. Kübra Pınar GÜRKAN Araş.Gör.Dr. Burcu CENGİZ
6 Epidemiyolojide Etik Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
7 Vaka Kontrol Araştırmaları Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
8 Kesitsel Araştırmalar Saha Taramaları Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
9 ara sınav Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
10 Kohort Araştırmaları Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
11 Müdahale Araştırmaları Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
12 Metodolojik Araştırmaları Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
13 Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
14 Salgınların epidemiyolojik incelemesi Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz
15 Bildirim ve sürveyans sistemleri Prof. Dr. Gülendam Karadağ Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı Doç. Dr. Meryem Öztürk Haney Dr. Öğr. Üyesi Burcu Cengiz

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler. Odak Ofset, Ankara, 2002.
2. Polit DF, Beck CT, Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed. Lippincott, USA,2001.
3. Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2003.
4. Alpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
5. Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006.
6. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde ara sınav notunun yüzde 50 si ile, final notunun %50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu 1. Ara sınav+%50 final notu

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav Notu: Yazılı Sınav
Final Notu: Yazılı Sınav
Minumum Final Notu: 100 tam puan üzerinden en az 50
Final Başarı Notu: Yarıyıl içi notunun %50'si + Final notunun %50 'si=100 tam not üzerinden 60 olması gerekir.
Bütünleme Sınavı: Yazılı Sınav
Minumum Bütünleme Notu: 100 tam not üzerinden en az 50
Bütünleme Sonu Başarı Notu: arıyıliçi notunun %50'si+Bütünleme notunun %50'si =100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1452343134
ÖK.233313144314
ÖK.34514342313424
ÖK.44414434241314
ÖK.54312442142324
ÖK.64433344433323
ÖK.7113134234333