DERS ADI

: Pediatri Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4103 Pediatri Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜLÇİN ÖZALP GERÇEKER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrenciye pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı bakım ilkelerini kavrayarak, kanıta dayalı bakım uygulamalarına ulaşmak, pediatrik girişimlerde kanıt kullanımını bakım becerisiyle bütünleştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini bilme
2   2. Kanıta ulaşma yollarını bilme
3   3. Kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme
4   4. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalarda kanıt düzeylerini açıklayabilme
5   5. Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları açıklayabilme ve tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
2 Kanıta Dayalı Bakım Süreci Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
3 Kanıta Dayalı Bilgiye Ulaşma, Kanıt Kaynakları ve Merkezleri, Veritabanları Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
4 Pediatri Hemşirelerinin Kanıta Dayalı Uygulamaya İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Kanıtların Bakıma Yansımaları Araş. Gör. Dr. Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
5 Çocuklarda Intravenöz Kateter Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
6 Çocuklarda Santral Venöz Kateter Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
7 Çocuklarda Ateş Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
8 ARA SINAV
9 Çocuklarda Ağrı Yönetiminde Kanıta Dayalı Bakım Araş. Gör. Dr. Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
10 Riskli Yenidoğanların Cilt Bakımında Kanıta Dayalı Bakım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
11 Çocuklarda Düşmelerin Önlenmesi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
12 Çocuklarda Bası Yaralarının Önlenmesi Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, beyin fırtınası
13 Grup çalışması (Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi) Araş. Gör. Dr. Yasemin SELEKOĞLU OK Kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev
14 Grup çalışması (Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi) Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Kocaman G. (2003) Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2), 61-69. http://www.hemargedergi.org/2003/2003_7.pdf
2.Yurtsever S & Altıok M. (2006) Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Hemşirelik, F.Ü. SBE Dergisi, 20 (2), 159-166. http://tip.fusabil.org/pdf/pdf_FUSABIL_429.pdf
3.Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D. (2005) Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Honor society of Nursing, Mosby.
4.Arslan Yürümezoğlu HA & Kocaman G. (2008) Hemşirelikte araştırma kullanımı ve PARIHS kavramsal çerçevesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (3); 36-42.
5.Connor L. Pediatric Nurses' Knowledge, Values, and Implementation of Evidence-based Practice and Use of Two Patient Safety Goals. J Pediatr Nurs. 2018 May 22. pii: S0882-5963(17)30645-0. doi: 10.1016/j.pedn.2018.04.003.
6.Ramira ML, Instone S, Clark MJ. (2016) Pediatric Pain Management: An Evidence-Based Approach. Pediatr Nurs., 42(1):39-46, 49.
7.Cooper CL & Nolt JD. (2007) Development of an evidence-based pediatric fall prevention program. J Nurs Care Qual. 22(2):107-12.
8.Graf E. (2011) Magnet Children's Hospitals: Leading Knowledge Development and Quality Standards for Inpatient Pediatric Fall Prevention Programs. Journal of Pediatric Nursing, 26, 122 127.
9.Çalışır H & Güler F. (2011) Riskli Yenidoğanların Cilt Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamalar. Turkiye Klinikleri J Nurs, 3(2):100-10. https://www.cincinnatichildrens.org/service/j/anderson-center/evidence-based-care/recommendations/topic
https://hslibraryguides.ucdenver.edu/c.php g=259552&p=1732764

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, grup çalışması, ödev, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamasının % 50'si alınarak hesaplanacaktır. Yarıyıl başarı not ise yarıyıl içi notunun % 50 si ve final notunun % 50 si alınarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu +%50 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
02324126976 gulcin.ozalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 6 6
Sunum Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.255555555
ÖK.35555555
ÖK.455555
ÖK.5555555