Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TUTKU DİDEM ALTUN |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel hedefi, dünya bütünündeki sıfır karbon süreçleriyle ilişkilenen bir kavrayış çerçevesinde, öğrencilere doğayla bütünleşik ve onunla işbirliği içerisinde tasarım yapma konusunda farkındalık kazandırmak, doğa temelli problem çözümleme yaklaşımlarını öğretmek, canlı organizmalarla işbirliği içerisinde tasarım yapma pratiklerini deneyimletmek ve mimarlık alanının diğer disiplinlerle olan ilişkileri üzerine açılım getirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
A. Ponte; A. Picon (2003). Architecture and The Sciences: Exchanging Metaphors, Princeton Architectural Press |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Bunun yanı sıra dönem sonunda öğrencilerin yaratıcı düşüncelerine katkı koyacak bir tasarım ödevi/atölye çalışması gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgi yorumlama becerisini ölçmeyi hedefler. Sorular açık uçlu veya çoktan seçmeli test şeklinde olabilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr.T. Didem AKYOL ALTUN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Will be announced |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|