Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÜL DENİZ DOKGÖZ |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere basit çizim tekniklerini aktarmak; iki ve üç boyutlu anlatım tekniği becerisi kazandırmak ve onların algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Ching, Francis D.(2004). Design Drawing, New York: John Wiley&Sons |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler / Uygulama: Derslerin ilk bölümlerinde öğretim üyelerinin konuya ilişkin görsellerle desteklenmiş bilgi aktarımları yapılacaktır. Derste verilen bilgiler ışığında öğrencilere sınıf içi çizim ve renk uygulamaları yaptırılacaktır. Öğrencilerin yapmış oldukları uygulamalar öğretim üyeleri tarafından yönlendirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara sınav pandemi sürecinde portfolyo teslimi olarak alınacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir. Dönem boyunca dersin öğretim üyeleri tarafından konuyla ilgili sunumlar yapılacaktır. Öğrenciler, sunumlarda aktarılan bilgileri sınıf içi uygulamaları olarak ders sonunda teslim edecekleridir. Yapılacak her teslim portfolyoda notlanacaktır. Teslimlerin telafisi olmayacaktır. İntihal edenler hakkında gerekli prosedür uygulanacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
didem.akyol@deu.edu.tr, deniz.dokgoz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
duyurulacaktır |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|