DERS ADI

: UYGARLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3722 UYGARLIK TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Medeniyetlerin toplumsal gelişmelerini, soyo-kültürel ve ekonomik biçimlenmelerini ve mimari gelişmelerini aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreç boyunca, toplumun sosyo-ekonomik ve kültürel girdilerini tanıma.
2   Evrensel mimarlığı, şekillendiren etkileri anlayarak değerlendirme.
3   Tarihsel süreç boyunca şekillenen Medeniyetlerin ürettiği yapı tiplerini ve mimariyi tanıma.
4   Yapı tiplerini ve üsluplarını değerlendirme becerisini kazanma.
5   Yapı tiplerinin üretilme biçimlerini ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin İçeriğinin Tanıtılması- Terminolojinin Aktarılması
2 Kavramlar Uygarlıklar-Coğrafi faktörler-Jeomorfolojik Özellikler
3 Paleolitik Çağ/ Mezolitik Çağ
4 Neolitik Çağ
5 Mezopotamya
6 Mısır Uygarlığı
7 1.Ara Sınav (İlk yarım saat sınav yapılacaktır) Mısır Uygarlığı Sunumu devam edilecektir.
8 Hititler
9 Minos Uygarlığı
10 Frigya- Lidya- Lykia Uygarlıkları
11 Eski Yunan Uygarlığı- Miken Uygarlığı
12 Eski Yunan Uygarlığı, Klasik Yunan Uygarlığı, Helenistik Uygarlık
13 Roma Uygarlığı
14 2.Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ağaoğulları M.A. (1994) Kent Devletinden İmparatorluğa, Ankara, İmge Yayınevi.
Akarca, A.(1972). Şehir ve Savunması. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
Akurgal, E.(1988). Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: NET Turistik Yayınları.
Bean, G.E.(1997). Eski Çağda Ege Bölgesi. (Çeviren: Delemen,İ) İstanbul: Arion Yayınevi.
Childe, Gordon (1974). Tarihte Neler Oldu, (Çev.A.Şenel, M.Tunçay), Ankara: Odak Yayınları.
Childe, Gordon (1978). Kendini Yaratan İnsan, (Çev.F.Ofluoğlu), İstanbul: Varlık Yayınları.
Cook, J.M. (1970). The Greeks In Ionia and The East. (3rd Edition). Great Britain: Camelot Pres.
Dinsmoor,W.B, (1950). The Architecture of Ancient Greece , London,
Doxiadis,C. A. (1972)., The Method for The Study Of The Ancient Greek Settlements . Atina.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı ve bireysel araştırma ve çalışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

IAra Sınav % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Sunum ve Ödev Teslimi % 20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr 0090 232 301 84 97

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra bildirilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155535
ÖK.2553
ÖK.335
ÖK.4535
ÖK.555