DERS ADI

: TÜRK EVİNİN MEKANSAL YAPISI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3525 TÜRK EVİNİN MEKANSAL YAPISI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Ders öğrencilerin, Anadolu'nun geleneksel evleri çerçevesinde, mekansal ve sosyal yapı arasındaki ilişkiyi kurabilmesini hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler geleneksel evlere çeşitli yaklaşımları sayabilecekler
2   Bu dersin sonunda öğrenciler Anadolu'nun geleneksel evlerinin görünürdeki çeşitliliğinin altında yatan analitik prensipleri ayırt edebilecekler
3   Bu dersin sonunda öğrenciler zaman içinde evlerdeki mekansal değişimi özetleyebilecekler
4   Bu dersin sonunda öğrenciler Anadolu'nun çeşitli geleneksel evlerinde mekan ve cinsiyet arasındaki ilişkiyi anlatabilecekler
5   Bu dersin sonunda öğrenciler tarihsel bağlamda konut çeşitliliğini yorumlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel konutlara çeşitli yaklaşımlar
2 Neolitik'ten 20.yuzyıl başına kadar Anadolu'da konut mimarisine genel bir bakış
3 17-19. yuzyıllarda Anadolu'daki çeşitli konut geleneklerinden örnekler
4 Anadolu'nun çeşitli bölgelerinden ev planlarının mekansal analizi
5 Ara sınav
6 Yaşamada-tümleşik evlerde mekan yapısı
7 Yaşamada-tümleşik evlerde mekanın sosyal içeriği
8 Pişirmede-tümleşik evlerde mekan yapısı
9 Pişirmede-tümleşik evlerde mekanin sosyal içeriği
10 Zaman içinde evlerde mekansal değişim
11 Farkli tip evlerde mekan ve cinsiyet ilişkileri
12 Tarihsel bağlam içinde değişik tip evler
13 Ödev sunumu
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Orhun, D. (2010) The Relationship between Space and Gender in Traditional Homes across Turkey. Journal of Architectural and Planning Research, 27:4 (Winter, 2010) 340.
Orhun, D. & Orhun, E., (2004) What Has Changed Can Change Again: The Living-Integrating Traditional Houses of Turkey, The International Association for the Study of Traditional Environments (IASTE) Working Paper Series Vol.161 The Traditional House; also in Traditional Dwellings and Settlements Review Journal of The International Association for the Study of Traditional Environments, Volume XVI, Number 1, 27.
Orhun, D. (1999) Türk Evi mi, yaşamada tümleşik ev mi , Yapı, vol. 217, 76-83.
Orhun, D., Hillier, B. and Hanson, J. (1996) Socialising spatial types in traditional Turkish houses, Environmental and Planning B: Planning and Design, no. 23, 329-351.
Orhun, D., Hillier, B. and Hanson, J. (1995) Spatial types in traditional Turkish houses, Environment and Planning B: Planning and Design, no. 22, 475-498.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunum destekli anlatım ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Araştırma Ödevi
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.60 + OD * 0.40
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

% 30 Ara sınav (ÖÇ1)
% 20 Araştırma projesi (ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4)
% 50 Final (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.orhun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Öğrenci sunumları 1 2 2
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Sunum hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.153
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55