DERS ADI

: MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2811 MİMARLIK TARİHİNE GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HALİL İBRAHİM ALPASLAN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimarlık tarihine giriş niteliği taşıyan bu ders, mimarlık tarihi disiplinini farklı boyutlarıyla tartışmayı; mimarlık tarihi kavramlarını ve terminolojisini irdelemeyi; mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanları, kurumları, yerleşme biçimleri, yapı tipleri ve yapım teknikleri bağlamında anahatlarıyla tanıtmayı amaçlıyor.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın tarihsel anlamını kavrama
2   Mimarlık tarihi kavramlarına ve terminolojisine ilişkin kuramsal bir altyapı kazanma
3   Mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri anlama
4   Tarihsel çevreyi farklı boyutlarıyla irdeleme ve değerlendirme
5   Mimarlık tarihindeki karakteristik dönemleri anahatlarıyla tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mimarlık Tarihi Disiplini ve Mimarlık Öğrenimindeki Yeri
2 Mimarlık Tarihi'nin Genel Kavramları ve Terminoloji
3 Mimarlık Tarihi'nin Genel Kavramları ve Terminoloji
4 Erken Başlangıçlar ve Prehistorik Dönemde Mimarlık
5 Erken Başlangıçlar ve Prehistorik Dönemde Mimarlık
6 Mezopotamya Uygarlıkları ve Mimarlıkları
7 Erken Dönem Anadolu Mimarlığı
8 Ara Sınav
9 Mısır Uygarlığı ve Mimarlığı
10 Mısır Uygarlığı ve Mimarlığı
11 Antik Yunan Uygarlığı ve Mimarlığı
12 Antik Yunan Uygarlığı ve Mimarlığı
13 Antik Yunan Uygarlığı ve Mimarlığı
14 Antik Yunan Uygarlığı ve Mimarlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kostof, S. A History of Architecture: Settings and Rituals. Oxford, 1985.
Kuban, D. Mimarlık Kavramları: Tarihsel Perspektif İçinde Mimarlığın Kuramsal Sözlüğüne Giriş. İstanbul, 1990.
McNeill, W.H. Dünya Tarihi, çev. A. Şenel. İstanbul, 1985.
Naumann, R. Eski Anadolu Mimarlığı, çev. B. Madra. Ankara, 1975.
Roth, L. Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, çev. E. Akça. İstanbul, 2000.
Sözen, M ve Tanyeli, U. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve öğretme sürecinde ders anlatımları, geri bildirimler ve tartışmalar yöntemleri kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %50 : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5
Final Sınavı % 50 : ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.alpaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara Sınava hazırlık 1 8 8
Final Sınavına hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13553
ÖK.23553
ÖK.33553
ÖK.43553
ÖK.53553