Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. EBRU ÇUBUKÇU |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Practioners and researchers in various disciplines often rely on their instincts to understand the relationship between human behavior and the designed physical environment. A common point of view and a scientific methodology is needed to collect and analyze data to understand and solve problems arising from the design of the space. This course will discuss the scientific methods in collecting and analyzing data in the field of social sciences in general .Within the scope of this course, the applications of research methods used in the field of social sciences and in the field of human behavior and environment studies will be discussed. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Class participation will be evaluated through students active participation in class discussions. Throughout the semester, student participation will depend on the quality of students responses to questions during the course and students overall contribution throughout the course to create a positive learning environment. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Lecture, discussion. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Homeworks %70 + Final Project %30 |
Değerlendirme Kriteri |
Homework Assignments/ Presentation %70 |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. It is not considered as a valid excuse to be absent in class for late submissions of assingments, class participations, and exams. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-mail: ebru.cubukcu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Will be announced. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|