Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders gelişmekte olan ülke kategorisinin tanımlanmasını, yoksulluk tanımlamalarını, gelişmekte olan ülkelerin kentleşme süreçlerinin dönemin koşulları ile birlikte sunulmasını, gelişmekte olan ülkelerde konut sorunu için izlenen uygulamalardan örnekler vermeyi ve Türkiye kentleşmesinin ve Türkiye'de konut sorununun yorumlanmasını ve Türkiyedeki kentleşme süreçleri ile kentsel dönüşüm arasındaki ilişkilerin analiz edilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, pandemi durumuna göre yüzyüze veya uzaktan eğitimle ve senkron derslerle sürdürülecektir. Bu kapsamda, anlatım, powerpoint gösterimler, kısa videolar, tartışmalar biçiminde işlenerek öğretilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi), Betimleme (Kavrama) Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi), Betimleme (Kavrama) Ara Sınav ve ödev ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Sakai üzerinden senkron yürütülecek toplantı kayıtları, okuma olarak verilecek makaleler, siteye yüklenecek powerpoint ve diğer görsel sunumlar final sınav içeriğine dahildir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.koc@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 9.00-10.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|