Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. İLGİ ATAY KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Dersin sonunda dersi alan öğrencilerin çatışma kavramını ve çatışma yönetimi yaklaşımlarını anlayabilmeleri ve örneklerle açıklayabilmeleri, aynı zamanda bu konuları şehir planlama süreci ile ilişkilendirebilmeleri ve planlama sürecinde karşılaşılabilecek çatışmalara çözümler önerebilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Forester, J. F. (1987). Planning in the Face of Conflict: Negotiation and Mediation Strategies in Local Land Use Regulation, Journal of American Planning Association, 53:3, 303-314. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, okumalar, konu anlatımları ve sınıf içi tartışmalar yoluyla öğrenilecek ve öğretilecektir. Sınıf için tartışmalarda öğrenci merkezli eğitimi destekleyecek şekilde rol oynama ve örnek olay inceleme yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Okumalar, konu anlatımları ve sınıf içi tartışmalar yöntemleriyle edinilen kazanımlardan kavramları tanımlayabilme ve örneklerle açıklayabilme, ara sınav ile ölçülecektir. Konuları ilişkilendirebilme, örnekleri eleştirebilme ve alternatif çözümler üretebilme kazanımları ise final sınavında değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Ders kapsamında akademik dürüstlük ilkelerine uyulması esastır. Derse devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ilgi.kaya@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe, 10:30-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|