DERS ADI

: ŞEHİR PLANLAMADA ÇATIŞMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3010 ŞEHİR PLANLAMADA ÇATIŞMA YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLGİ ATAY KAYA

Dersi Alan Birimler

Mimarlık
Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Dersin sonunda dersi alan öğrencilerin çatışma kavramını ve çatışma yönetimi yaklaşımlarını anlayabilmeleri ve örneklerle açıklayabilmeleri, aynı zamanda bu konuları şehir planlama süreci ile ilişkilendirebilmeleri ve planlama sürecinde karşılaşılabilecek çatışmalara çözümler önerebilmeleri amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   Çatışma yönetimi yaklaşımlarını örneklerle açıklayabilme
3   Şehir planlama süreci ile çatışma yönetimi konularını ilişkilendirebilme
4   Şehir planlamada çatışma ve çatışma yönetimi örneklerini eleştirebilme
5   Şehir planlamadaki çatışma örneklerine alternatif çözümler önerebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şehir Planlamada Çatışma Yönetimine Giriş
2 Çatışma Kavramı
3 Çatışma Türleri
4 Çatışma Nedenleri
5 Çatışma Yönetimi Yaklaşımları
6 Alternatif Anlaşmazlık Çözümü
7 Ara Sınav
8 Müzakere ve Arabuluculuk
9 Şehir Planlama Sürecindeki Çatışmalar
10 Şehir Planlama Sürecinde Çatışma Yönetimi
11 Şehir Planlama Sürecinde Alternatif Anlaşmazlık Çözümü
12 Çatışma Çözümünde Plancının Rolü
13 Şehir Planlamada Çatışma ve Çatışma Yönetimi Örnekleri
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
15 Final Sınavları
16 Final Sınavları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Forester, J. F. (1987). Planning in the Face of Conflict: Negotiation and Mediation Strategies in Local Land Use Regulation, Journal of American Planning Association, 53:3, 303-314.
- Fisher, R., Ury , W., Patton, B. (2008). Getting to Yes: Negotiating an agreement without giving in, Penguin Books.
- Forester, J. F. (2013). Planning in the Face of Conflict: The Surprising Possibilities of Facilitative Leadership, American Planning Association.
- Pacione, M. (2013). Private profit, public interest and land use planning A conflict interpretation ofresidential development pressure in Glasgow s rural urban fringe. Land Use Policy, 22, 61-77.
- Poitras, J. & Le Tareau, A. (2008). Dispute resolution patterns and organizational dispute states, International Journal of Conflict Management, 19(1), 72-87.
- Atay Kaya, İ., (2014). Conflicts in the Planning Processes of Locally Unwanted Land Uses
(LULUs): Case Studies in İzmir, PhD Dissertation, İzmir Institute of Technology.
- Bollens, S. (2007). Urban Planning and Intergroup Conflict: Confronting a Fractured
Public Interest. Journal of the American Planning Association, 68(1), 22 42.
- Innes J E. 1996 Planning Through Consensus Building: A New View of the
Comprehensive Planning Ideal, Journal of the American Planning Association, 62 4 )),
460 472.
- Davidoff, P., (2003). Advocacy and Pluralism in Planning, In Campbell, S. and S. Fainstein. (Ed.) Readings in Planning Theory, 2nd Edition, Blackwell Publishing, Cambridge, 210 223.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, okumalar, konu anlatımları ve sınıf içi tartışmalar yoluyla öğrenilecek ve öğretilecektir. Sınıf için tartışmalarda öğrenci merkezli eğitimi destekleyecek şekilde rol oynama ve örnek olay inceleme yöntemlerinden faydalanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 YYS Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS Başarı Notu AS * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Okumalar, konu anlatımları ve sınıf içi tartışmalar yöntemleriyle edinilen kazanımlardan kavramları tanımlayabilme ve örneklerle açıklayabilme, ara sınav ile ölçülecektir. Konuları ilişkilendirebilme, örnekleri eleştirebilme ve alternatif çözümler üretebilme kazanımları ise final sınavında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Ders kapsamında akademik dürüstlük ilkelerine uyulması esastır. Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilgi.kaya@deu.edu.tr
+90232-3018471

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe, 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.41111
ÖK.51111