Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AYŞEGÜL ALTINÖRS ÇIRAK |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin barınma ihtiyacının ve yerleşmelerin ortaya çıkma nedenlerini, gelişimlerini, zamana ve coğrafyaya bağlı olarak mekansal rasyonellerin değişme ve etkilenme biçimlerini kavramalarını; ilk insan yerleşmelerinden başlayarak 20. yy. ortasına kadar süreçte insan yerleşmelerini gelişme koşulları ile birlikte tanımlamayı, dönüşümündeki nedensellikleri tarihsel olarak açıklamayı ve yerleşme sistemini, sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkiler çerçevesinde tartışmayı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Lewis Mumford, Tarih Boyunca Kent |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konferans sunumlar çerçevesinde işlenecektir. Ayrıca hazırlanan sunum dosyalarının öğrenciler ile Sakai üzerinden ders içerikleri ve kaynaklar segmeleri üzerinden paylaşımları gerçekleştirilecektir. Ayrıca ders konuları ile ilgili makale ve kitap bölümü gibi kaynaklar ve görseller de ilgili platformlardan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tarif etme, anlatma ve tanımlama (bilgi) ara sınav değerlendirmesiyle, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders haftalık konferans sunumlar biçiminde sürdürülecektir. Öğrenciler konuları derslere katılıp dinleyerek, kendilerine verilen sunum ve okumaları çalışarak, ara sınav ve final sınavlarına hazırlanarak öğreneceklerdir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysegul.altinors@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.30-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|