DERS ADI

: ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 4121 ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ V ZORUNLU 4 8 0 16

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders kent kavramının, bölge ve doğal çevre bütünlüğü içinde kavranması ve planlanması üzerine odaklanmaktadır. Bu amaçla ders, il / havza bütünlüğü içinde yer alan kentsel ve kırsal çevrenin doğal, tarihsel, sosyal, ekonomik ve mekansal özellikleri çerçevesinde koruma-kullanma dengesi gözetilerek planlanması üzerine yapılacak çalışmaları içermektedir. Aynı zamanda sürdürülebilirlik çerçevesinde önem kazanan kentsel büyüme kontrolü, havza koruma, afet sakınımı ve kırsal kalkınma dengesi gibi üst ölçekli planlamaya ilişkin kavramların analiz ve planlama süreçleri içersinde tartışılarak öğrenilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kenti/havzayı içinde yer aldığı bölgeyle birlikte tanımlayabilecek (Bilgi),
2   2. Kent, bölge ve havzanın tarihsel süreç içindeki ekonomik, sosyal yapısını, ekolojik ve tarihsel değerlerini anlatabilecek (Bilgi),
3   3. Kentsel ve kırsal alan arasındaki farklılıkları ve gerilimi açıklayabilecek (Kavrama),
4   4. Kentsel/bölgesel sorunların çözümünde mevcut planlama pratiklerinin yaklaşım ve içeriğini yorumlayabilecek (Uygulama),
5   5. Kırsal/kentsel kalkınmada sektörel gelişme ile ekolojik/tarihsel değerler arasındaki dengeyi gözeten planlama yaklaşımlarının temel parametrelerini uyarlayabilecek (Uygulama),
6   6. Kentsel/bölgesel sistemi alternatif yaklaşımlara göre planlayabilecektir (Sentez).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

PLN 3112 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje alanına ilişkin bilgilerin toplanması, arazi çalışma grupları ve proje gruplarının oluşturulması
2 Proje alanı içerisindeki ilgili kurum ve kuruluşlardan verilerin toplanması, arazi çalışmaları
3 Proje alanına ilişkin elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve analiz raporunun oluşturulması
4 Proje alanına ilişkin elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve analiz raporunun oluşturulması
5 Proje alanına ilişkin elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve analiz raporunun oluşturulması
6 1. Ara Jüri
7 Mekansal strateji gruplarının ve tematik çerçevelerinin belirlenmesi, analiz çalışmaları
8 Mekansal strateji gruplarının ve tematik çerçevelerinin belirlenmesi, analiz çalışmaları
9 Üst kademe plan şemalarının oluşturulması ve genel kararların geliştirilmesi
10 Üst kademe plan şemalarının oluşturulması ve genel kararların geliştirilmesi
11 Üst kademe plan şemalarına uygun bir alt kademe planların hazırlanması
12 2. Ara Jüri
13 Üst kademe plan şemalarının revizyonu, bir alt kademe planların hazırlanması ve final raporlarının oluşturulması
14 Üst kademe plan şemalarının revizyonu, bir alt kademe planların hazırlanması ve final raporlarının oluşturulması
15 Final Jüri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Planlama ile ilgili mevzuat. Dersin konusu kapsamındaki ilgili kurumların resmi web siteleri. Kent, bölge, havza, kırsal alan, doğa koruma, tarihsel çevre koruma gibi dersin içeriğinde yer alan temel kavramlarla ilgili diğer okumalar, örnek çalışmalar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar, okumalar, alan araştırması, örnek uygulamaların araştırılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde araştırma sonuçlarının rapor ve haritalara aktarılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde yürütülen proje kritikleri ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AJ1 1.AraJüri
2 AJ2 2.AraJüri
3 FJR FJR
4 BNS Başarı Notu AJ1 * 0.30 + AJ2 * 0.30 + FJR * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin çalışmalarının not ile değerlendirilmesi için, çalışmaların eksiksiz teslim edilmesi ve ilan edilen jüri sınavlarında (ara jüriler ve final jüri) sunmaları gerekmektedir. Jüri sınavlarında öğrenci tarafından sunulmayan çalışmalar not değerlendirilmesine alınmamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama (Bilgi) ve Anlatma (Bilgi), 1. Ara Jüri değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Açıklama (Kavrama), Yorumlama (Uygulama) ve Uyarlama (Uygulama), 2. Ara Jüri değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Eleştirme (Analiz), Planlama (Sentez) Final Jürisi ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin temelini bireysel ve grup projeleri ve raporları üzerinden verilen kritikler oluşturacaktır. Öğrencilerin proje kritiklerine düzenli olarak devam etmeleri önemlidir. Öğrencilerin kritiklere katılım durumu da takip edilecek ve özellikle grup çalışmalarında bu katılım durumu öğrencinin grup çalışmasına yaptığı katkıyı tespit etmek adına gözönünde bulundurulacaktır. Öğrencilerin örnek çalışmalara ve planlama ile ilgili mevzuata hâkim olmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burcu.silaydin@deu.edu.tr
irem.ayhan@deu.edu.tr
neslihan.karatas@deu.edu.tr
aysegul.altinors@@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 11 8 88
Ders Anlatımı 11 4 44
Vize Sınavına Hazırlık 2 25 50
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 10 110
Proje Final Sunumu 1 20 20
Proje Ödevi 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 412

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1111
ÖK.211111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.511111
ÖK.6111111