Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET HİLAL ÖZCANHAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu derste yaygın, ticari, mobil sistemler için uygulama geliştirme ve süreç implementasyonlarına odaklanılacaktır. Ders mobil uygulamalar mantığını birçok pratik uygulama örneklerinin Android ve Blackberry gibi ortamlarda gösterimini içermektedir. Java SDK, Android SDK, Eclipse, ve Eclipse eklentileri dahil yazılım geliştirme araçları incelenmektedir. Öğrenciler HTML5 ve CSS3 üzerinde çalışarak mobil uygulamalarda daha geniş uzmanlıklar elde etmektedir. Dersi tamamlayan öğrenciler mobil cihazlar için uygulamalar geliştirme, emülasyon ve emplementasyon yapma ve test etme kabiliyetlerini elde etmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
CME 3205 - İŞLETİM SİSTEMLERİ |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yıl içi çalışmaları bir vize sınavı ve proje-rapor etkinlikleri ile değerlendirilecektir. Ders süresince bir proje verilecektir. Final sınavı tüm ders konularını kapsayacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Bir programlama dili deneyimi olan veya Java ortamında program geliştiren öğrencilerin tercih etmesi uygundur. Bu dersi almayı planlayan öğrencilerin XML ve Unix tecrübesi olması ve ek olarak HTML5, CSS3 ve Eclipse IDE genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd.Doç.Dr. Mehmet Hilal Özcanhan & Yrd. Doç. Semih Utku |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10:00 - 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|