Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET VOLKAN ÖZDOĞAN |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Yeraltı madenciliğinde cevherin çıkarılmasından sonra üretim yöntemine de bağlı olarak zemin stabilite problemlerine yol açabilecek büyük boşluklar oluşmaktadır. Bu amaçla cevherin çıkarılmasıyla oluşan bu boşluklar dolgu malzemeleriyle doldurulurlar. Boşluklara doldurulan dolgu malzemesi aynı zamanda yeryüzü tasman oluşumunu azaltmakta ve yeraltı tahkimat ünitelerine de yardımcı olmaktadır. Dolgu malzemesi olarak genellikle atık kayaç, zenginleştirme atıkları, taş ocağı malzemesi, kum, çakıl ve bağlayıcı gibi malzemeler kullanılmaktadır. Dersin amacı dolgu yöntemlerinin öğrenilmesi, uygun dolgu malzemesi ve özelliklerinin tespiti, dolgunun nakliyesi ve yerleştirilmesi işlemlerinin tanıtılması ve takip edilmesi ile sayısal uygulamalar ve dolgu maliyet analizlerini içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Baldwin, G., Grice A.G. (2000). Engineering the New Olympic Dam Backfill System, in Proceedings Massmin 2000, pp 705-711. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Ödev, Uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav : ÖÇ1 ,ÖÇ2, ÖÇ3 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd.Doç.Dr. Alper GÖNEN (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü Tınaztepe Kampüsü Buca/İzmir) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra, ilgili dönemin ders yükü göz önüne alınarak belirlenecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|