Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. SEZAİ ŞEN |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Yoğunluk farkına dayalı zenginleştirme işlemleri krom, demir, altın, kömür ve ağır mineral içeren kumların zenginleştirilmesi gibi alanlarda vazgeçilmez bir yöntem olarak öne çıkmaktadır. Bu ders kapsamında minerallerin yoğunluk farklarından yararlanılarak zenginleştirilmesinin teorik alt yapısı ve etkili olan faktörler öğrencilere anlatılacaktır. Kullanılan yöntemler detaylı olarak incelenecek olup, cevhere has özelliklerin bu yöntemlerin uygulanmasındaki etkileri ve tesis akım şeması geliştirilmesi aşamasında dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulacaktır. Son olarak özellikle ülkemizde faaliyette olan yoğunluk farkına dayalı ayırım yapan tesisler hakkında öğrencilere bilgi aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Weiss, N.L., Mineral Processing Handbook New York, 1985. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü sunumlar, gerçek olaylar, senaryolar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-7: Ara sınav ile değerlendirilecek |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin ödev hazırlaması ve sunması zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Sezai Şen |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim dönemi başlangıcında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|