DERS ADI

: ÖZEL TEMELLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNŞ 4272 ÖZEL TEMELLER SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnşaat Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OKAN ÖNAL

Dersi Alan Birimler

İnşaat Mühendisliği
İnşaat Mühendisliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında kazıklı temellerin tasarım ve uygulama esaslarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Kazıklı temel ve iksa elemanlarının güncel sayısal teknikler kullanılarak analizi ve projelendirilmesi bu derste öncelik taşımaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kazıklı temel ve iksa sistemi türlerini tanımak.
2   Zemin ve üst yapı yük bilgilerini yorumlamak ve kazıklı temel sistemlerinin sığ temellere tercih edileceği mühendislik problemlerinin farkına varmak.
3   Kazıklı temellerin statik düşey yük ve dinamik-eşdeğer statik yatay yük kombinasyonları için taşıma kapasitesi ve oturma hesaplarını yapmak.
4   Muhtelif yük kombinasyonları ve kesit özellikleri için yapılan analiz sonuçlarını karşılaştırmak.
5   Kazıklı temel ve/veya iksa sisteminin yerleşim planını oluşturmak; analiz sonuçlarını değerlendirerek kazık betonarme kesitini tasarlamak ve proje paftasını ölçekli olarak oluşturmak.
6   Kazık yükleme deneylerini planlamak ve değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kazık türleri
2 Tekil kazık taşıma kapasitesi ve örnek uygulamalar
3 Kazık gruplarının oluşturulması
4 Kazık gruplarının taşıma kapasitesi ve oturma analizleri
5 Grup kazıklarına ilişkin örnek taşıma kapasitesi uygulamaları
6 Grup kazıklarına ilişkin örnek oturma uygulamaları
7 Tekil ve grup kazıklarının sayısal analizi (Q-z, t-z ve p-y eğrileri ile sonlu farklar çözümleri)
8 Kazıklı temel uygulama projelerinin hazırlanma esasları
9 Yatay yük taşıma kapasite hesabı için Broms Yöntemi
10 Kazıklarda yatay yük örnek uygulamaları
11 Kazıklı temel uygulama projeleri
12 Kazık yükleme deneyleri
13 Kazık yükleme deneylerinin değerlendirilmesi
14 Kazık yükleme deneylerinin değerlendirilmesine ilişkin örnek uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Pile Design and Construction Practice (Tomlinson, M. and Woodward, J., Taylor and Francis, Fifth Edition, 2008, ISBN 0-203-96429-2)
Yardımcı kaynaklar: Foundation Analysis and Design (Bowles, J.E., McGraw-Hill, Fifth Edition, 1997, ISBN 0-07-912247-7)
Diğer ders materyalleri: Ders notları ve sunumları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamında analitik ve sayısal analiz teknikleri öğrencilere örnek problem çözümleri eşliğinde anlatılacaktır. Bunun yanı sıra analiz sonuçlarına dayanılarak kazıklı temel sistemi proje hazırlama esasları örnek sunumlarla anlatılacaktır. Yapılan sunumların birer kopyası dersi alan öğrencilere verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + OD * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + OD * 0.25 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, 2, 3, ve 4 ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir (ÖÇ4 statik yük analizi/tekil kazık 1. ara sınav; ÖÇ4 dinamik yük analizi/tekil kazık 2. ara sınav; ÖÇ4 grup kazık final sınavı)

ÖÇ5, 6, 7 ve 8 uygulama/ödev çalışması ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur. Dönem başında öğrencilere dönem projesi esasları ve yazım kuralları dağıtılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gurkan.ozden@deu.edu.tr / ofis tlf: 0 232 301 7061

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Kesin gün ve saat dönem başında ilan edilir. Bunun dışında öğrenci randevu talep edebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.12455
ÖK.2454
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.6