DERS ADI

: İŞ ETÜDÜ VE İNSAN FAKTÖRLERİ MÜHENDİSLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
END 3513 İŞ ETÜDÜ VE İNSAN FAKTÖRLERİ MÜHENDİSLİĞİ ZORUNLU 3 1 0 6

Dersi Veren Birim

Endüstri Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE BİLGEN

Dersi Alan Birimler

Endüstri Mühendisliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere iş analizi ve tasarımı konularında disiplinler arası bakış açısı kazandırmak ve verimli aktivitelerin ve çalışma ortamının tasarlanması için öğrencilere temel beceriler, araçlar ve ilkeler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üretkenlik ile iş analizi ve tasarımı arasındaki ilişkiyi kavrama
2   Metot etüdü ve zaman etüdü konuları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
3   İyileştirme amacıyla işleri analiz etme, hareket ekonomisi ve iş tasarımı prensiplerini uygulayabilme
4   İşlerin standart sürelerini belirlemek üzere zaman etüdü araç ve tekniklerini kullanabilme
5   İnsan faktör mühendisliğinin temel kavramlarını ve uygun çalışma ortamı koşullarını tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Metotlar, Standartlar ve İş Tasarımı
3 Problem Çözme Araçları, İşçi-Makina Hesapları
4 Hat Dengeleme, Hareket Etüdü ve İş Tasarımı
5 Hareket ve Zaman Etüdünün Önemi ve Kullanım Alanları
6 Kronometrik Zaman etüdü
7 Kronometrik Zaman etüdü
8 Tempo ve toleranslar, Standard zaman hesabı, İş Örnekleme
9 İş Örnekleme
10 Önceden belirlenmiş zaman sistemleri
11 Laboratuvar Uygulaması
12 Ergonomi (Fizyolojik, Antropometrik, Bilişsel)
13 Ergonomik Risk Değerlendirme Yöntemleri, Çalışma Ortamı Açısından Ergonomi
14 Vaka analizi, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Niebel's Methods, Standards, and Work Design, 2009, Mc Graw Hill, Freivalds A., Niebel B.
Yardımcı kaynaklar:
Work Systems and the Methods, Measurement, and Management of Work, 2007, Groover, M. P.
Motion and Time Study for Lean Manufacturing, 2002, Prentice Hall, F. E. Meyers, J. R. Stewart.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders içeriği ile ilgili olarak çeşitli kaynaklar (Kitaplar, bilimsel makale ve tebliğler) kullanılarak hazırlanmış ders sunumları ve tahta kullanılarak verilecektir. Ayrıca öğretme yöntemleri olarak teorik dersler, vaka analizleri ve projelerden yararlanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.10 + LAB * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.10 + LAB * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: bilge.bilgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.3454333
ÖK.4444334
ÖK.533