Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Elektrik - Elektronik Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MUSTAFA ALPER SELVER |
Dersi Alan Birimler |
Elektrik - Elektronik Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Dersin amacı temel devre elemanlarını, devre modelleme ve çözümleme tekniklerini tanıtmaktır. Bu kapsamda Kirchoff'un devre yasaları, Telegen teoremi, Thevenin ve Norton Teoremleri, düğüm gerilimleri ve göz akımları yöntemleri, kesit akımları ve çevrim geilimleri yöntemleri incelenecektir. Ardından 2 kapılı direnç devrelerin çözümlemeleri, kazanç bloğu içeren devrelerin çözümlemeleri ve operasyonel yükseltici devrelerinin çözümlemeri incelenecektir. Dinamik devre elemanlarının tanıtımı ile ders tamamlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
EED 1008 - DOĞRUSAL CEBİR |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1) Açık tartışmalı dersler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Laboratuvar değerlendirmesi her deney için özel olarak belirlenmiş kriterlere göre yapılır. Bu kriterler dönem başında yazılı olarak duyurulur. |
Değerlendirme Kriteri |
Vize ve Final Sınav soruları öğrenme çıktılarını karşılayacak şekilde seçilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Mücbir sebepler dışında bu derste sıkı bir devam zorunluluğu politikası uygulanmaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Koordinatör: DR. Serkan Günel, e-posta: serkan.gunel@deu.edu.tr; veya gulay.tohumoglu@deu.edu.tr , ders ve laboratuvarların uygulanış esasları için soru ve görüşlerinizi iletebilirsiniz. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ders grupları ile birlikte kararlaştırılarak duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|