Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ALPER ELÇİ |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, yerüstü sularına ilişkin matematiksel su kalitesi modelleme uygulama ve pratiği için gerekli olan bilgilerin verilmesidir. Öğrencinin, gerektiğinde meslek pratiğinde karşılaşılan su kalitesi modellerini çalıştırabilecek yetkinliğe sahip olması, modellerin teorik alt yapısını anlaması, su kalitesi modelleme çalışmaları için gereksinim duyulan verileri bilmesi, verileri hazırlayabilmesi ve su kalitesi modellemeye ilişkin farklı yazılımları kullanabilmesi dersin diğer hedefleridir. Ders kapsamında, sudaki taşınım süreçleri ile ilgili bazı teorik temel ve kavramlar ile birlikte, akarsu ve göl ortamlarında yaygın olarak kullanılan su kalitesi modellerin (WASP, QUAL2K ve AQUATOX) tanıtımı ve uygulamalı kullanımı verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Tavsiye edilen ders kitapları: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste uygulamaların yapılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ödevler, model incelemesi ve sınavlar |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ödevler verildiği günden bir hafta sonraki dersin başında teslim edilecek. Geç teslim edilen ödevler, 100 üzerinden 20 puan kesinti yapılarak değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Çevre Mühendisliği Bölümü, oda no: A223 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|