DERS ADI

: ÇEVRE EĞİTİMİ YÖNETİMİ VE POLİTİKALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4027 ÇEVRE EĞİTİMİ YÖNETİMİ VE POLİTİKALARI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN TENİKLER

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve Türkiye perspektifinde eğitim konusunun global senaryoda gelişiminin ve değişimin ele alınmasını, çevre eğitimine ilişkin idari ve yasal kapasitelerin yanı sıra uygulamalar bakımından da karşılaştırmalar yapmak suretiyle bir analiz gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arupa Birliği nde ve Avrupa Konseyi nde Çevre Yönetimi ve Bütünleşik Çevre Politikalarının temel felsefesini bilmek, eğitim politikalarındaki ortaklığı öğrenmek
2   Avrupa Birliği ile uyum çalışmalarının temelindeki çevre koruma ve kullanma dengesine yönelik mevzuatı ve toplamsal - idari sorumlulukları öğrenmek
3   Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi gelişim ve durum raporlarını incelemek ve Türkiye nin kapasitesini değerlendirmek
4   Uluslararası örgütlerin baskı grubu olarak çok yönlü politik, ekonomik ve kültürel etkilerini öğrenmek
5   Türkiye nin Global Çevre Korumacı anlayış içinde ve uluslararası politik düzeyde, Çevre eğitimi göstergelerini bilmek ve sorgulamak
6   Doğa ile uyumlu ve doğa etkileşimli eğitimin önemini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğal Çevre Felsefesine Giriş ve Çevre Ahlakı & Etiği, Kavramsal yaklaşımlar
2 Yüksek Kalitede Çevre Korumacı Anlayış, Uluslararası temel ilkeler ve mevzuat dayanakları
3 Çevre Eğitiminin Temel Dayanakları, İlkeleri, Stratejisi ve Yöntemleri
4 Çevre Eğitimi Yaklaşımları (Çevresel eğitim, ekoloji pedagojisi, ekolojik öğrenme, eğitimde doğa deneyimi, yaşayarak öğrenme ve sürdürülebilir kalkınma amaçlı eğitim)
5 Dünyada Eğitim Politikalarının Koruma-Kullanma Dengesinin Sağlanmasındaki Rolü-İyi Uygulama Örnekleri (Uluslararası Örgütler ve Ülke Uygulamaları Yönüyle)
6 Avrupa'nın Doğal Çevreyi Koruma Tarihi
7 Avrupa Birliği Çevre Merkezli Eğitim Politikalarının Gelişim Süreci ve Kurumsal Yapıya Yansımaları, Etik sorgulamalar
8 Avrupa Birliği Gençlik Programlarında Çevre Eğitimi Önceliği
9 Türkiye nin AB ve Avrupa Konseyi Çevre Politikalarına Yönelik Çalışmaları ve Anlaşmalara Genel Uyum Düzeyi
10 Türkiye de Çevre Eğitimi Çalışmaları ve Toplumsal Refleksler
11 Çevresel Bilginin İdari Kararlara Katkısı ve Önemi
12 Çevre Eğitiminde Yönetişim Temelli Yaklaşımların Rolü
13 Çevre Gönüllüleri ve Halkın Katılımı, (temel terminolojinin yeniden sistematik gözden geçirilmesi)
14 Genel değerlendirme ve hatırlatma, döneme ilişkin bir durum analizi yaparak dersin öğrenim kazanımlarına ulaşma derecesinin gözden geçirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Ulusal ve uluslararası e- dokümanlar ve yayınlar
Zerrin Toprak (2012); Çevre Yönetimi ve Politikası, Birleşik Yayınları

Yardımcı kaynaklar:
Ethem Kadri Pektaş (2011); Bir Çevre Politikası Aracı Olarak : Türkiye'de Çevre Eğitimi
Hülya Gülay, Alev Önder (2011); Sürdürülebilir Gelişim İçin Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi, İstanbul.
Emin Atasoy (2014); Çevre İçin Eğitim (Çocuk Doğa Etkileşimi) Ezgi yayınları.
Emin Atasoy (2015); İnsan - Doğa Etkileşimi ve Çevre İçin Eğitim, Sentez yayınları.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İlgili mevzuat düzenlemeleri, ulusal ve uluslar arası raporlar ile dersin öğretim üyesi tarafından verilecek makale ve ilgili materyaller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Teknik Gezi 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14554554454444
ÖK.24554455545555
ÖK.35543454345555
ÖK.43455545454444
ÖK.54354545355555
ÖK.6