DERS ADI

: SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2018 SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEM ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İBRAHİM ARAP

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Olgular arasında nedensellik ilişkisi kurmayı, olgular arasında bilinen ilişkilerden yararlanarak bilinmeyenler hakkında kestirimde bulunmayı ve bu yolla karşılaşılan sorunlara çözüm getirmeyi; ayrıca bilim, bilimsel yöntem, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma tekniklerini aktarmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel makalenin nasıl inceleneceğini ve sunulacağını ortaya koyabilme
2   Bilimsel araştırmanın bilimsel yönteme uygun olup olmadığını analiz edebilme
3   Bilimse olanla olmayanı açıklayabilme
4   Kuram, gözlem ve sonuçları kavrayabilme
5   Nesnel ve eleştirel düşünebilme becerisini ana hatlarıyla ortaya koyabilme
6   Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini izah edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim, Sosyal Bilim, Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri ve Özellikleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri
2 Sosyal Olguların Özellikleri ve Sosyal Bilim Araştırmalarında Karşılaşılan Bazı Sorunlar
3 Bilimsel Yöntem ve Özellikleri
4 Araştırma Türleri.
5 Bilimsel Araştırmanın Planlanması/Evreleri (Konu Seçme, Konuyu Sınırlandırma, Hipotez Kurma) Bilimsel Araştırmanın İlk Basamağı: Problem /Konu Seçme, Bilimsel Araştırma Probleminin Belirlenmesi Ve Yazılma
6 Bilimsel Araştırmanın Planlanması (Araştırma Metodunun Belirlenmesi, Taslak Plan Hazırlama, Geçici Kaynakça Hazırlama, Veri İşleme, Raporun Yazılması)
7 Araştırma Raporunun Biçim ve Kapsamı
8 ARA SINAV
9 gözlem
10 katılmalı gözlem
11 Görüşme
12 Anket- Örnekleme Yöntemi
13 Araştırma Sonuçlarının Analizi ve Yorumlanması, Araştırma Yöntemlerinin Güçlü ve Zayıf Yanları, Karşılaştırmalı Üstünlükleri
14 Araştırma etiği
15 genel değerlendirme, döneme ilişkin durum analizi yapma ve dersin öğrenme kazanımlarına ulaşma derecesinin gözden geçirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel, 2009.
Birsen GÖKÇE, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Savaş, Ankara, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 16:00 - 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.511111
ÖK.611111