Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İktisat |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. FIRAT GÜNDEM |
Dersi Alan Birimler |
İktisat (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
İktisatçılar için Veri Bilimine Giriş dersi, büyük verilerle çalışmak için çok çeşitli temel zorluklar ve metodolojileri kapsayan Veri Bilimine genel bir bakış sağlar. Ele alınacak konular arasında veri toplama, entegrasyon, yönetim, modelleme, analiz, görselleştirme, tahmin ve ekonomi bakış açısından bilinçli karar verme yer almaktadır. Bu giriş dersi, veri tabanları, veri ambarı, istatistik, veri madenciliği, veri görselleştirme, yüksek performanslı bilgi işlem, hesaplamalı sosyal bilimler ve iktisat dahil olmak üzere Veri Biliminin temel disiplinleri arasında bütünleştirici olacaktır. Verilerle iletişim, sunum ve hikâye anlatımı gibi mesleki beceriler geliştirilecektir. Öğrenciler, çeşitli sosyal bilimler, ekonomi ve yaşam bilimleri alanlarında ödevler ve olay problemler yoluyla veri bilimi hakkında çalışma bilgisi edineceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
James, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An introduction to statistical learning (Vol. 112, p. 18). New York: springer. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders yüz yüze yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|