DERS ADI

: DÜNYA COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 2010 DÜNYA COĞRAFYASI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu ders, dünya genelinde turistlerin seyahat ettiği belli başlı turistik destinasyonların, ürünlerinin ve gelişme süreçlerinin incelenmesini ve bu destinasyonlarda son yıllardaki gelişmelerin belirlenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya genelinde ön plana çıkan turistik destinasyonları belirleyebilecek ve bu destinasyonlarda turizmin gelişme sürecini anlayacak
2   Dünya genelinde turizmin geleceğini etkilemesi muhtemel faktörleri, mevcut durumda turizmi etkileyen eğilim ve sorunları belirleyerek tahmin edebilecek
3   Turizmin farklı destinasyonlardaki etkilerini tanımlayarak, yeni geliştirilecek turistik destinasyonlarda ortaya çıkması muhtemel etkiler konusunda fikir sahibi olacak
4   Uluslararası turizm pazarında ön plana çıkan turizm çekim merkezlerini inceleyerek, tur programlarına dahil edilmesi gereken önemli turizm alanlarını ve hizmetlerini belirleyebileceklerdir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersi I: Uluslararası Turizm: Eğilim ve Sorunlar
2 Giriş Dersi II: Büyük Britanyada Turizm
3 Ülke Raporları I ve II
4 Ülke Raporları III ve IV
5 Ülke Raporları V ve VI
6 Ülke Raporları VII ve VIII
7 Ülke Raporları IX ve X
8 Ülke Raporları XI ve XII
9 Ülke Raporları XIII ve XIV
10 Ülke Raporları XV ve XVI
11 Ülke Raporları XVII ve XVIII
12 Ülke Raporları XIX ve XX
13 Ülke Raporları XXI ve XXII
14 Dönem Sonu Dersi: Uluslararası Turizmin Geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. WorldwideDestinationsbyB. Boniface, C. Cooper and R. Cooper, 2009, Elsevier, Oxford.
2. World Geography of Travel andTourism: A RegionalApproachby A. Lew, C.M. Halland D. Timothy, 2008, Elsevier, Oxford.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Dönem başında verilecek iki derste, öğrencilere uluslararası turizmi şekillendiren eğilimler ve sorunlar hakkında genel bir tanıtım yapılacak ve belirli bir ülkenin turizm sektörünün analizi sunulacaktır.
2. Sunumlar: Öğrenciler ikinci dersin içeriğini örnek alarak, ülke turizm raporları hazırlayacaklardır. Bu raporlarda, ilgili ülkenin turizm sektörü, önemli destinasyonları, turizm türleri, çekim merkezleri, önemli turizm kurum ve kuruluşları, turizm planları ve mevcut turizm pazarları değerlendirilecektir. Dönem boyunca incelenecek ülkelerin listesi, dönem başında öğrencilere verilecektir. Öğrenciler takımlar oluşturarak bu ülkelerden birisini analiz etmek üzere seçeceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 FN Final
3 BNS BNS ODV * 0.60 + FN * 0.40
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.60 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunumlar
Takım çalışmasının raporları yazılı olarak teslim edilecek ve aynı zamanda sınıfta sunulacaktır. Ülke raporlarının içeriği ve öğrencilerin sunum becerileri notlandırma da esas alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin sunum becerileri ve sunum raporlarının ders içeriği ve amacına uygunluğu değerlendirmede esas alınacaktır. Öğretim üyesi tarafından dönem başında verilen tanıtım dersi kapsamında ele alınan uluslararası turizm konu ve başlıklarının, takım raporlarında doğru ve uygun şekilde ele alınıp alınmadığına bakılacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına ve sunumlara katılımları teşvik edilecektir. Derslere devam ve tartışmalarda aktif rol alma sunum değerlendirmelerinde etkili olacaktır.

Dönem başında takımlar halinde seçilen ülkeler için hazırlanan raporların değerlendirilmesinde kullanılacak kriterler ve notlandırma skalası aşağıdaki gibidir.

Kriter 1 - Turistik Destinasyonlar - Seçilen ülkeden en az üç destinasyondaki turizm türleri, bu destinasyonlardaki en önemli turizm çekicilikleri, destinasyonların ulaşılabilirliği, destinasyon içi turist hareketlliliği ve en güncel turizm istatistiklerine rapor içinde yer verilmelidir. (40 puan)

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 2 - Turizm Kapasitesi - Seçilen ülkenin destinasyonlarındaki konaklama, yeme-içme ve alışveriş imkanları en önemli örnekler ile açıklanmalıdır (30 puan)

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 3 - Turizm Sektörü - Seçilen destinasyondaki lider turizm kuruluşunun faaliyetlerine ve önemli turizm işbirliklerinin ve işletmelerinin tanıtımına raporda yer verilmelidir. (10 puan)

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili, disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler sunumlarından önce raporlarını teslim etmek ve bütün sınıfla paylaşmak zorundadır.
4. Takımlarda görev alacak öğrenci sayısı, sınıf büyüklüğüne göre her akademik yıl farklılık gösterebilir.
5. Raporları hazırlanacak ülkeler, BM Dünya Turizm Örgütü tarafından yıllık olarak hazırlanan uluslararası turizm istatistikleri çerçevesinde, ilgili sene için önde gelen destinasyonlar
arasından seçilmektedir. Bu nedenle farklı akademik yıllarda, farklı ülkeler incelenebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gurhan.aktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14
ÖK.244
ÖK.34
ÖK.455