Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Uluslararası İlişkiler |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Dersin Amacı |
Bu ders iktidar ve siyaseti sosyolojik bir bakış açısından ele almayı amaçlamaktadır. Siyaset bilimi ve sosyolojinin kesişiminde yer alan siyaset sosyolojisi, temelde toplumsal kurumlar çerçevesinde yürütülen siyasi faaliyetleri konu edinir. Dinamik bir alan olan siyaset sosyolojisi günümüzde vatandaşlık, siyasal katılım ve toplumsal hareketler alanlarında değişen örüntülere odaklanmaktadır. Bu derste hegemonya ve rıza, ulus-inşası, sosyal grup temelinde oy verme davranışı, şiddet ve devrim gibi klasik siyaset sosyolojisi konu ve kavramlarının yanısıra, doğruluk-sonrası, post-sekülerlik, e-vatandaşlık gibi yeni kavramlar da incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Betty A. Dobratz, Timothy Buzzell, and Lisa K. Waldner, Power, politics, and society: an introduction to political sociology, 2nd Edition. New York: Routledge, 2019. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1.Ders Anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenciler siyaset sosyolojisinin tarihi ve kapsamı hakkında bilgilerini ortaya koyacaklardır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1 Derslerin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ilkim.ozdikmenli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|