Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Uluslararası İlişkiler |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ELİF UZGÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Dersin Amacı |
Ders kalkınma, bölüşüm ilişkileri ve fakirlik konularını siyasi ekonomi perspektifinden tarihsel olarak analiz etmeyi amaçlar. Dersin ilk bölümü kalkınma ve kalkınma stratejileri üzerine geliştirilmiş değişik kuramsal fikirler ve tartışmalara ayrılmıştır. Ikinci kısımda ise söz konusu kalkınma stratejilerinin ekonomik ve siyasi politikalara yansımalarını Asya, Afrika ve Latin Amerika gibi çeper ülkelerdeki örnekler üzerinden analiz edilecektir. Ders kapsamında incelenecek konulardan bazıları bağımlılık kuramı, kalkınmacı devlet, post-kolonyal teori, Washington oydaşısı, post-Washington oydaşısı ve göçtür. Kalkınma değişik tarihsel dönemlerde nasıl anlaşılmış ve uygulanmıştır Kalkınmakta olan ülkeler için temel kurumlar ve politikalar nelerdir Dünya küreselleşme çağında daha eşit midir Fakirliği önlemek için ne gibi politikalar geliştirilmiştir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Duyurulacaktır. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev: Yansıtma ödevi değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
|
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.uzgoren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|