DERS ADI

: AB'NİN GENİŞLEME POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4310 AB'NİN GENİŞLEME POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu ders genel olarak Avrupa Birliği'nin (AB) genişleme politikalarını inceleyecektir. Bu amaçla ders önce AB'nin tarihini, gelişimini ve yapısını incelemekle başlayacaktır. Daha sonra AB'nin genişleme politikasını kavramsal ve kuramsal çerçeveler ve bu genişlemenin dalgları açısından açıklayacaktır. Üyelik, koşulluluk ve genişleme süreci alternatif kuramlar ve genişleme örnek olayları üzerinden analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birliğin üye ve aday ülkelerdeki rolünü belirlemek üzere AB'nin genişleme dalgalarını tanımak.
2   Çevresine nasıl etki ettiğini değerlendirmek üzere AB genişleme politikasını anladığını göstermek.
3   Gerekçelendirilmiş eleştirel argümanlar üretme becerisini geliştirmek.
4   Sınıf içinde sunum yapma becerisini geliştirmek.
5   Öğretim üyesi ve diğer öğrenciler arasında tartışmalara katılma becerisini geliştirmek.
6   Akademik ve medya kaynakları dahil olmak üzere ilgili kaynakları bulma, kullanma ve değerlendirme becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Avrupa Birliği Genişlemesine giriş
2 AB Tarihi
3 AB Genişlemesi Kuramları
4 Kavramsal ve Kuramsal Çerçeveden Avrupalılaşma
5 Birinci Genişleme (İngitere, İrlanda ve Danimarka-1973)
6 Akdeniz (İkinci ve Üçüncü) Genişlemesi) (Yunanistan, İspanya, Portekiz-1981-1986
7 Konuların tekrarı ve Vize Sınavı
8 Dördüncü Genişleme (Avusturya, Finlandiya, İsveç-1995
9 Orta ve Doğu Avrupa Genişlemesi (2004)
10 Doğu Avrupa Genişlemesi (Bulgaristan, Romanya, Kıbrıs Rum Kesimi-2007)
11 Türkiye-AB İlişkileri
12 Avrupa Komşuluk Politikası
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler duyurulacaktır

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Ödev ve Sunum
3. Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. AB genişleme dalgalarını betimleme ve açıklama.
2. AB'nin genişleme politikasını kavrama.
3. Eleştirel ve makul argüman üretebilir olma
4. Açık, kesin ve özgüvenli bir tavırla görüş ifade edebilir olma.
5. Derse ilişkin veri bulma, kullanma ve analiz etme.

Dönem Raporları ve Sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak Derecelendirme Ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)

Ödev/dönem raporu değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):

1) Raporda giriş yazılması---Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Giriş bölümü yazılmamıştır b) Giriş bölümü yetersiz yazılmıştır c) Giriş bölümü yazılmıştır ama açık değilidir d) Giriş bölümü yeterince açık yazılmıştır e) İncelenen konu kapsamlı bir şekilde giriş bölümünde anlatılmış ve konunun inceleneceği sıra belirtilmiştir.

2) Kuramsal Çerçevenin incelenmesi - 10 Puan a) Kuramsal çerçeve hiç açıklanmamıştır b) Kuramsal çerçevenin açıklanması zayıf ve yetersizdir c) Kuramsal çerçeve açıklanmıştır ama incelenen konu ile bağlantısı tam kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yüzeysel bir şekilde açıklanmakla birlikte, incelenen konu ile bağlantısı kurulmuştur e) Kuramsal çerçeve kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır ve konunun analizindeki katkııs belirtilmiştir.

3) Tarihsel geçmiş - 10 Puan a) Tarihsel geçmiş hiç incelenmemiştir b) Tarihsel geçmiş yetersiz incelenmiştir c) Tarihsel geçmiş ya çok uzun ya da çok kısa incelenmiştir d) Tarihsel geçmiş yeterince incelenmiştir e) Tarihsel geçmiş yeterince ve doğru bir şekilde incelenmiştir.

4) Vaka Analizi - 25 Puan a) Yüzeysel bir araştırma ile vaka iyi analiz edilmemiştir b) Vaka analizi tam olarak yapılmamıştır c) Vaka analizi yapılmıştır ama bazı zayıflıkları vardır d) Vaka analizi yeterince yapılmıştır e) Vaka analizi kuramsal çerçevenin yardımı ile kapsamlı bir şekilde yapılmıştır.

5) Sonuç bölümü -15 Puan a) Sonuç bölümü yazılmamıştır b) Yetersiz ve tutarsız bir sonuç yazılmıştır c) Yeterli ancak düzensiz bir sonuç yazılmıştır d) Sonuç açıklayıcı ve sistematik bir şekide yazılmıştır e) Sonuç tutarlı ve analitik bir şekilde kuramsal çerçeve yardımı ile yazılmıştır

6) Referanslar (APA Stili) -15 Puan a) Metin içi ve metin sonunda referans gösterilmemiştir b) Referanslarda APA stili kullanılmamıştır c) APA stili ciddi hatalarla yazılmıştır d) APA stili ufak hatalarla yazılmıştır e) APA stili doğru bir şekilde yazılmıştır.

7) Kaynak türleri -15 Puan a) Sadece internet kaynaklarından yararlanılmıştır b) İnternet kaynakları ve Türkçe kitapların tercümesinden yararlanılmıştır c) İnternette bulunan makaleler ve kitaplardan yararlanılmıştır d) Az tanınan dergilerdeki makaleler ve yayınevlerindeki kitaplardan yararlanılmıştır e) Kütüphanelerin elektronik veri tabanlardaki makaleler ve prestijli yayınevlerinin kitaplarından yararlanılmıştır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrenciler dersten önce ilgili okumaları tamamlamış olmalıdır.
4. Sınıf içi tartışmalara ve grup çalışmasına katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65