DERS ADI

: AB-TÜRKİYE İLİŞKİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4303 AB-TÜRKİYE İLİŞKİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÖZDE KAYA

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerini uzun dönemli Türkiye-AB ilişkilerinin önem teşkil eden çeşitli yönleriyle tanıştırmaktır. Odak noktası, ilişkilerin özellikle tarihsel, siyasi, ekonomik ve kültürel boyutları üzerinde olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin Avrupa vokasyonunu bağlamsallaştırmak ve yanı sıra Avrupa/AB'nin Türkiye'nin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişiminde oynadığı rolü tasvir etmek üzere Türkiye-AB ilişkilerinin çeşitli boyutlarına dair kavrayış sergilemek.
2   Türkiye'nin AB'ye tam üyeliğinin olabilirliğini değerlendirmek üzere Türkiye'nin katılım sürecinin önünde bulunan farklı türdeki engelleri (her iki taraftan da kaynaklanan) tanımak.
3   Makul ve eleştirel argüman yapma becerisini geliştirmek.
4   Sınıfta sunum yapma becerisini ilerletmek.
5   Diğer öğrenciler ve yanı sıra öğretim üyesiyle tartışmaya girme becerisini geliştirmek.
6   Akademik ve medya materyalleri dahil ilgili kaynakları bulma, kullanma ve değerlendirme becerisi geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'nin Batıya yöneliminin tarihsel arkaplanı
2 Türkiye ve AET/AT/AB arasındaki ortaklık: Ankara Anlaşması
3 Soğuk Savaş sonrası dönemde Türkiye-AB İlişkileri - I
4 Soğuk Savaş sonrası dönemde Türkiye-AB İlişkileri -II
5 Avrupa genişlemesi - genel bakış
6 Ekonomik boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - I
7 Vize Sınavı için Tekrar Dersi
8 Ekonomik boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye II
9 Kültürel boyut - I
10 Kültürel boyut -II
11 Siyasi boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - I
12 Siyasi boyut: Kopenhag kriterleri ve Türkiye - II
13 Türkiye-AB ilişkilerinde göç sorunu
14 Final Sınavı için Tekrar Dersi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kitaplar, kitap bölümleri ve makaleler duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı.
2.Ödev ve Sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.35 + YYS * 0.35
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.35 + BUT * 0.35


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Türkiye-AB ilişkilerinin farklı boyutlarını tasvir etmek ve açıklamak.
2. Avrupa/AB'nin, Türkiye'nin siyasal ve ekonomik gelişimindeki rolünü tanımlamak.
3. Türkiye-AB ilişkilerinin daha fazla gelişmesine yönelik ihtimaller ve yanı sıra zorlukları eleştirel şekilde analiz etmek.
4. Sunum hazırlamak için bilişim teknolojisi bilgisi kullanmak.
5. Açık, kesin ve özgüvenli bir tavırla görüş ifade edebilir olmak.
6. Eleştirel ve makul argüman üretebilir olmak.
7. Derse ilişkin veri bulmak, kullanmak ve analiz etmek.

Sunumları ve yazılı ödevleri içeren Dönem Projelerinin Değerlendirilmesinde Uygulanacak Değerlendirme Ölçeği
Araştırma sorusunun belirlenmesi: Yapılan çalışmada irdelenen bilimsel araştırma konusu belirlenmeli ve açıklığa kavuşturulmalıdır. (20 puan)
Araştırma sorusu belirlenmemiştir Zayıf (% 0)Araştırma sorusu genel hatlarıyla belirlenmiştir Orta (% 40) Araştırma sorusu tam olarak açıklığa kavuşturulmamıştır İyi (% 60) Araştırma sorusu tam olarak açıklığa kavuşturulmakla birlikte, sağlam bir bağlamdan yoksundur Çok İyi (% 80) Araştırma sorusu araştırma konusuna dair sağlam bir bağlamda tam olarak açıklığa kavuşturulmuştur Mükemmel (% 100)

Tartışmalar ve Analiz: Yapılan çalışmadaki araştırma konusunu tümüyle irdeleyen bilimsel nitelikte bir tartışma ve derinlemesine bir analiz yapılmalıdır. (40 puan)
Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz bulunmamaktadır Zayıf (% 0) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz zayıf ve yetersizdir Orta (% 40) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz yeterli olmakla birlikte, analitik ve sistematik nitelikte değildir İyi (% 60) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz iyi organize edilmiş, analitik ve sistematik niteliktedir Çok İyi (% 80) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz profesyonel olarak organize edilmiş, analitik ve sistematik niteliktedir Mükemmel (% 100)

Literatür Taraması: Yapılan çalışma için hem ulusal hem uluslararası kaynaklardan yararlanmak suretiyle kapsamlı ve zengin bir literatür taraması yapılmalıdır (25 puan)
Yapılan çalışmaya ilişkin literatür taraması bulunmamaktadır - Zayıf (% 0) Literatür taraması zayıf ve yetersizdir - Orta (% 40) Literatür taraması yeterli düzeyde olmakla birlikte, kapsamlı şekilde yapılmamıştır - İyi (% 60) Literatür taraması kapsamlı bir araştırma çerçevesinde iyi düzeydedir - Çok İyi (% 80) Literatür taraması derinlemesine bir araştırma çerçevesinde profesyonel düzeydedir - Mükemmel (% 100)

Bilimsel atıf usulü: Çalışmanın bütününde düzgün şekilde organize edilmiş bir bibliyografyayla birlikte bilimsel bir atıf usulü uygulanmalıdır. (15 puan)
Bibliyografya yazılmamıştır - Zayıf (% 0) Bilimsel atıf usulü uygulanmamıştır - Orta (% 40) Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde düzgün bir şekilde uygulanmamıştır - İyi (% 60) Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde, bir bibliyografyayla birlikte iyi düzeyde uygulanmıştır -Çok İyi (% 80)Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde, düzgün şekilde oluşturulmuş bir bibliyografyayla birlikte profesyonel düzeyde uygulanmıştır - Mükemmel (% 100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gozde.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65