Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Uluslararası İlişkiler |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. İBRAHİM SAYLAN |
Dersi Alan Birimler |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
Dersin Amacı |
Dersin başlıca amacı uluslararası çatışmaların nedenlerini ve çatışma sonrası barış inşası çabaları hakkındaki kapsamlı literatürü öğrencilere tanıtmaktır. Çatışma meselelerine yönelik teorik yaklaşımlar, istikrar, değişim ve düzen kavramları, çatışma yönetimi teknikleri, çatışma çözümünün olası araçları ele alınacak temel konular arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Peter Wallensteen, Understanding Conflict Resolution: War, Peace and the Global System, SAGE Publications, London, 2002. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Her öğrenci seçtiği bir vaka çalışması yapacak, bu çalışmayı sınıfta sunacak ve sunumda verilen geri bildirimleri de dikkate alarak bir çalışma raporu yazacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci çatışma kavramını tanımlayacak; uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklayacak; çatışma çözümünün güçlüklerini kavrayacak; insani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimleyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ibrahim.saylan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|