DERS ADI

: ULUSLARARASI SİYASİ EKONOMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4107 ULUSLARARASI SİYASİ EKONOMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEHRA NİLÜFER KARACASULU

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uluslararası siyasi ekonominin (IPE) teorik perspektifleri ve konularını tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası siyasi ekonomi (IPE) gündemini kavramak amacıyla geleneksel ve yeni IPE yaklaşımlarını tanımlamak.
2   Siyasi ve ekonomik konular arasındaki ilişkiyi kavramak için uluslararası ticaret ve finans ilişkilerini anlamak
3   Ekonomik ve siyasi boyutlarını birlikte incelemek üzere açlık ve çevre gibi temel IPE sorunlarını kavramak.
4   IPE alanında geçmiş ve güncel gelişmeleri analiz etmek için teorilere başvurabilmek
5   Analitik becerilerini geliştirmek üzere problem çözme becerisi sergilemek
6   Kolektif çalışmanın nasıl yapıldığını anlamak amacıyla takım üyesi olarak çalışmak
7   İetişim becerilerini geliştirmek için etkin sözlü iletişim kurmak
8   Araştırma yapmak ve bilgiyi eleştirel biçimde değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Uluslararası Siyasi Ekonomi Nedir Balaam & Dillman, Chapter 1
2 Yaklaşımlar I: Devletçi (Merkantilizm); Liberal; Yapısalcı Balaam & Dillman, Chapter 2, 3 Gilpin, Chapter 2, 3
3 Yaklaşımlar II Balaam & Dilman, Chapter 4,5 Gilpin, Chapter 3
4 Uluslararası Ticaret Sistemi I: GATT ve WTO Balaam & Dillman, Chapter 6 Gilpin, Chapter 5
5 Uluslararası Ticaret Sistemi II Spero and Hart, Chapter 1, 3, 7 Oatley, Chapter 2
6 Uluslararası Para Sistemi I Balaam & Dillman, Chapter 7 Gilpin, Chapter 4
7 Uluslararası Para Sistemi II Spero and Hart, Chapter 2, 6
8 Ekonomik Krizler Balaam & Dillman, Chapter 8 Cohn, Chapter 11
9 Küresel Sorunlar Balaam & Dillman, Chapter 18, 20
10 Çokuluslu Şirketler Balaam & Dillman, Chapter 17 Spero and Hart, Chapter 4, 8 Oatley, Chapter 8, 9
11 Kuzey-Güney İlişkileri Balaam & Dillman, Chapter 11 Spero and Hart, Chapter 5
12 Öğrenci Sunumları- Kısa sınav
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Joan E. Spero and Jeffrey A. Hart. The Politics of International Economic Relations, Belmont: Wadsworth/Thomson, 2010.
David N. Balaam and B. Dillman. Introduction to International Political Economy, Routledge, 2013.
Robert Gilpin, The Political Economy of International Relations, New Jersey: Princeton University Press, 1987.
Thomas Oatley, International Political Economy, New York and London: Routledge, 2019.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum / katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 RAP RAPOR
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN * 0.20 + RAP * 0.20 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar (toplamın %60'ı). Bu derste iki sınav bulunmaktadır: ara sınav ve duyurulmuş kısa sınav. Her iki sınav da iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde size bir dizi IPE terimi verilecek ve bunları bir veya iki cümleyle tanımlamanız istenecek. İkinci bölümde, bir paragrafta cevaplamanız gereken kısa yanıtlı sorulardan bir seçki verilecektir.

Öğrenci; iyi düzenlenmiş sözlü sunum hazırlama becerisi sergileyecektir. Sözlü sunum için, aşağıdaki kriterlere uyulmalıdır:

Sunumun içeriği: açık ve anlaşılır slaytlar, konunun/girişin amacının net olması, fikirlerin desteklenmesi, ana noktaların sıralanması, bağlantılar kurulması, sonuç çıkarılması, kaynakçanın belirtilmesi (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kriterlere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir - zayıf (0%).
İletişim: akıcı konuşuyor, sınıf arkadaşlarının dikkatini çekiyor, doğrudan göz teması kuruyor, konu hakkında heyecan duyuyor, açıkça pratik yaptığı belli oluyor, ayrılan süre içinde sunum yapıyor (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kriterlere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir -iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir -zayıf (0%).

Her öğrencinin kısa bir analitik ödev yazması gerekmektedir. Ödev/dönem ödevi kriterleri:

Giriş bölümü ekleyin: Giriş bölümünde konuya ilişkin bir tez açıklaması veya sorunun tanımı verilmelidir (15 puan).
Giriş açık ve kesindir; mükemmel (%100); tez cümlesi/problem kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); tez beyanı/problem iyi geliştirilmemiş-orta (%50); bu özel unsur mevcut değil- zayıf (%0)

Bir gövde ekleyin: Makalenin gövdesi yeterli bilgi ve fikirleri içermelidir. Dönem ödeviniz uzunsa, ana bölüm tematik konulara göre alt başlıklar kullanılarak alt bölümlere ayrılabilir. Alt başlıklar bir bölümden diğerine yumuşak bir geçiş sağlamalıdır (45 puan).
Bilgi ve fikirler açık ve düzenli bir şekilde veriliyor; mükemmel (%100). Bilgi ve fikirler kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); bilgi ve fikirler iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil- zayıf (%0)

Sonuç ekleyin: Tez bildiriminizi veya araştırma probleminizi farklı kelimeler kullanarak yeniden ifade etmeli ve makalenizi sonuçlandırmalısınız. (15 puan)
Sonuç, verilen bilgi ve fikirlere mantıksal olarak bağlanır ve açıkça sunulur- mükemmel (100%); sonuç kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); sonuç iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil- zayıf (%0)

Referans verme: Dönem ödevinizde kullandığınız kaynaklardan alıntılara atıf yaptığınızdan emin olun. İlgili bibliyografya mutlaka verilmelidir. (20 puan)
Kullanılan tüm kaynaklara atıf yapılıyor ve kaynakça açıkça veriliyor - mükemmel (%100); atıf/referansların kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiş olması- iyi (%70); atıf/referanslar iyi gelişmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil- zayıf (%0)

İngilizce gramer ve kelimelerin doğru yazımı için kontrol yapın (5 puan).
Tüm çalışma boyunca gerekli kontrol yapılmışsa- mükemmel (%100); gramer ve kelimelerin doğru yazımı kabul edilebilir bir standartta ise - iyi (70%); gramer ve kelimelerin doğru yazımı iyi geliştirilmemişse -orta (%50); bu özel unsur mevcut değilse -zayıf (0%).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Bu derse ilişkin herhangi bir ödevde yapay zeka veya ChatGPT kullanmasına izin verilmez. AI veya ChatGPT'nin kullanımı, intihal veya kopya çekmeye benzer bir tür akademik sahtekarlık olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilufer.karaca@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

TBA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85