DERS ADI

: ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE SEÇİLMİŞ KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4104 ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE SEÇİLMİŞ KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEVİLAY ZEHRA AKSOY

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı üst sınıf öğrencilerinin uluslararası ilişkilerin gündemindeki konular hakkında eleştirel tartışmalar yürütmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değişen uluslararası ilişkiler gündemindeki çeşitli konulara ilişkin farkındalık ve bilgiyi daha da geliştirmek.
2   Bu konuların karmaşık ve çok-nedenli doğasını anlamak.
3   Eleştirel ve akla uygun savlar ileri sürme becerisini geliştirmek.
4   Sınıfta sunum yapmak için gereken becerileri geliştirmek.
5   Öğretim üyesiyle ve diğer öğrencilerle tartışmalar yürütebilme becerisini geliştirmek.
6   Akademik ve medya materyalleri gibi ilgili kaynakları bulma, kullanma ve değerlendirme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş : Dersin Tanıtımı
2 Uluslararası gündemdeki güvenlik konuları I
3 Uluslararası gündemdeki güvenlik konuları II
4 Uluslararası gündemdeki güvenlik konuları III
5 Uluslararası gündemdeki güvenlik konuları IV
6 Uluslararası gündemdeki güvenlik konuları V
7 İnsan hakları ve insani müdahale I
8 İnsan hakları ve insani müdahale II
9 Küresel Güney I
10 Küresel Güney II
11 Küresel Güney ve Batı
12 Küresel çevre sorunları I
13 Küresel çevre sorunları II
14 Teknolojik gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli kitap bölümleri, makaleler ve/veya medya materyalleri (düzenli olarak yenilenmektedir)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Öğrenci sunumu
Aktif katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.80 +DKT * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri


I. Sunum Kriterleri:

Sunum hazırlığına dair veriler (power-point slide'ları, sunum notları gibi) (25 puan)

Sunum son anda hazırlandı izlenimi veriyor, görsel araçlar ya çok yetersiz ya da hiç
kullanılmadı - Yetersiz (%5)
Sunuma hazırlık yapıldığına dair birtakım veriler mevcut ancak slide'lar dikkat dağıtan
uzun paragraflardan oluşuyor - Orta (%50)
Sunum iyi hazırlanmış ve tasarlanmış; görsel araçlar yerinde, yeterli ve öz biçimde
kullanıldı, konunun anlaşılmasına yardımcı oldu - İyi (%75)
Sunumun hazırlanmasına ve tasarlanmasına olağanüstü çaba harcanmış; kullanılan ilave
görsel araçlar (tablolar, grafikler, haritalar, kısa videolar, vb.) sunumu çok
zenginleştirdi - Mükemmel (%100)

Sunum düzenine dair veriler (Giriş, içerik ve sonuç bölümleri) (15 puan)

Sunum gelişigüzel tasarlanmış; fikirler organize olmayan, dağınık bir şekilde sunuldu -
Yetersiz (%5)
Sunum genel olarak organize edilmiş ancak mantıksal akış yeterince net değildi - Orta
(%40)
Sunum belirgin olarak giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşuyor - İyi (%70)
Sunum, kaynaklardaki fikirler özgün bir şekilde harmanlanarak, olağanüstü mantıksal
biçimde organize edilmiş - Mükemmel (%100)

Yararlanması istenen kaynakları anlama düzeyi (40 puan)

Kaynaklardaki bilgilerin sunumunda ciddi eksikler veya hatalar mevcut - Yetersiz (%5)
Kaynaklardaki en önemli noktaların en az yarısı sunumda aktarıldı - Orta (%60)
Kaynaklardaki en önemli noktaların çoğu aktarıldı - İyi (%80)
Aktarılan bilgi öğrencinin kaynakları geniş bir şekilde ve derinlemesine anladığını
gösteriyor - Çok iyi (%100)

Kendini sözel olarak ifade etme biçimi (10 puan)

Sınıftaki diğer katılımcılar sunucuyu anlamakta zorluk çektiler - Yetersiz (%5)
Sunucun söyledikleri anlaşılsa da yeterince açık değildi - Orta (%50)
Sunucu kendisini iyi ifade etti - İyi (%75)
Ana ve diğer tüm fikirlerin mükemmel ve açık bir şekide ifade edilmesi - Mükemmel
(%100)

Sınıftaki katılımcıların dikkatini ve ilgisini canlı tutma (10 puan)

Sunum şekli sıkıcı ve monotondu; sunucu slide'ları çoğunlukla hızlı bir şekilde
okumakla yetindi - Yetersiz (%10)
Sunucu, elindeki metne odaklansa da, sınıfın geri kalanıyla arada bir göz kontağı
kurmaya çalıştı ve onlara en az bir soru sordu - Orta (%50)
Sunucu notlarını ve slide'ları çoğunlukla bir referans olarak kullandı ve daha çok
sınıfla iletişim kurarak bilgisini paylaşmaya odaklandı - İyi (%80)
Sunucu sesini, vücudunu, kelime seçimlerini ve duraklarını çok yetenekli bir şekilde
sınıftaki her bir katılımcıyla ilgi kurmaya çalışarak ve bilginin tam anlaşıldığından
emin olmaya çalışacak şekilde kullandı - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevilayz.aksoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 36 36
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.64