DERS ADI

: LATİN AMERİKA SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4113 LATİN AMERİKA SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Dersin amacı Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını (sömürge tarihi, devlet kurulması, ekonomik gelişme, siyasi kültür, devlet toplum ilişkileri, toplumsal hareketler, demokratikleşme) anlayabilmek için öğrenciye gerekli ampirik ve teorik arkaplanı öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Latin Amerika siyasetini ana sosyal, siyasi, kültürel konularını inceleyerek anlatmak..
2   Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını sömürge tarihini, devlet kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, siyasi kültürü, devlet-toplum ilişkileri, toplumsal hareketleri, demokratikleşmeyi incelemek.
3   Bir Latin Amerika ülkesinin ana sosyal, siyasi, kültürel konularınıdan birini analiz eden bir dönem ödevi yazmak ve tasarlamak.
4   Bireysel veya grup halinde etkin bir şekilde çalışmak.
5   Dönem ödevi yazmada analıtık becerilerini sergilemek.
6   Dönem ödevini sunmada iletişim becerilerini sergilemek.
7   Kütüphane ve internet kaynaklarını bağımsız olarak kullanabilme becerisi elde edebılmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IRE 1205 - SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Latin Amerika'nın konumu ve stratejik önemi Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005, pp. 1-10 Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, pp. 1-10.
2 Latın Amerika Siyasetine Giriş Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, New York: Palgrave MacMillan, 2003, Chapter 1: Setting and Issues, pp. 1-8.
3 Latin Amerika'nın Tarihsel Gelişimi: Kolonyal dönem Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005. Chapter 1: The Colonial Foundations, pp. 13-40.
4 Latin Amerika'nın Tarihsel Gelişimi: Bağımsızlık Hareketleri Thomas E. Skidmore and Peter H. Smith, Modern Latin America, Oxford: Oxford University Press, 2005. Chapter 2: The Transformation of Modern Latin America, pp. 42-68.
5 Latin Amerika'nın Ekonomik Değişimi: İthalat İhracat Ekonomisi Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, New York: Palgrave MacMillan, 2003, Chapter 2: Political Economy, pp. 43-61.
6 Latin Amerika'nın Ekonomik Değişimi: İthal ekonomisine dayalı sanayileşme ve neo-liberalizm Philip Oxhorn,"Is the Century of Corporatism Over Neoliberalism and the Rise of Neopluralism," in What Kind of Democracy What Kind of Market eds., Philip Oxhorn and Graciela Ducatenzeiler, Pennsylvania, The Pennsylvania State University Press, 1998, pp. 195-217
7 Vize sınavı ve Latin Amerika'da Milliyetçi Hareketler Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 3: Changing Political Culture, pp. 31-50.
8 Latin Amerika'da Toplımsal Hareketler Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 4: Class, Social Structure, Social Change, pp. 1-10.
9 Latin Amerika'da Demokratikleşme Howard J. Wiarda & Harvey F. Kline, A Concise Introduction to Latin American Politics and Development, Boulder, CO: Westview Press, 2007, Chapter 8 and 9.
10 Dönem Ödevi yazma kuralları
11 Öğrenci sunumları: Arjantin'de Peron dönemi
12 Öğrenci sunumları: Şili'de Pinochet Dönemi
13 Öğrenci sunumları: Venezuela'da Chavez Dönemi
14 Öğrenci sunumları: Küba Devrimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Thomas Skidmore, Peter H. Smith and James N. Green. Modern Latin America. 7th ed. New York: Oxford University Press, 2010.
2. Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, Palgrave, MacMillan, 2007.
3. Peter R. Kingstone, Readings in Latin American Politics: Challenges to Democratization, Boston: Houghton Mifflin Co., 2006.
4. Philip Oxhorn, Oxhorn, Organizing Civil Society (University Park: The Pennsylvania State University Press, 1995.
5. Çeşitli kitap bölümleri ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Bireysel veya grup çalışması (Dönem ödevi yazılması ve sunulması)
3. Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Latin Amerika siyasetini ana sosyal, ekonomik ve kültürel konuları incelyerek anlamak.
2. Latin Amerika'nın sömürge tarihini, devlet in kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, küreselleşme ve ABD ile ilişkilerinı, askeri-otoriter rejimleri,nı, demokratikleşme sürecini,
solun yükselmesini, siyasi kurum ve çıkar ilişkilerini, sivil toplumunu incelemek.
3. Bireysel olarak veya grup içersinde bir Latin Amerika ülkesindeki sosyal, ekonomik, veya kültürel sorunu incelemek.
4. Dönem ödevi yazmada ve sunmada analıtık ve iletişim becerileri sergilemek.
5. Kütüphane ve internet kaynaklarından yararlanabilme becerisi sergilemek.

Dönem Raporu ve Dönem Raporu Sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak dereceli puanlama anahtarı

Konuya Giriş : Konunuzun önemini ve makale boyunca inceleneceği sırayı ayrıntılı olarak açıklayın (15 puan)
İncelenen konu için bir giriş bölümü yazılmamıştır. - Zayıf (0 %)
İncelenen konu için bir giriş bölümü yetersiz yazılmıştır - Orta (40%)
İncelenen konu için bir giriş bölümü yazılmıştır ama çok açık değildir. - İyi (60%)
İncelenen konu için bir giriş bölümü yeterince açık yazılmıştır - Çok iyi (80%)
İncelenen konu kapsamlı bir şekilde giriş bölümünde anlatılmış ve konuun anlatılacağı sıra belirlenmiştir - Mükemmel(100%)

İncelenen konunun analizinin yapılması için gerekli olan Kuramsal Çerçevenin açıklanması (15 puan)
Kuramsal çerçeve hiç açıklanmamıştır - Zayıf (0%)
Kuramsal çerçevenin açıklanması zayıf ve yetersizdir - Orta (40%)
Kuramsal çerçeve açıklanmıştır ama incelenen konu ile bağlantısı tam kurulmamıştır - İyi (60%)
Kuramsal çerçeve yüzeysel açıklanmakla birlikte, incelenen konu ile bağlantısı kurulmuştur Çok iyi (80%)
Kuramsal çerçve kapsamlı bir şekilde açıklanmış ve incelenen konunun analiz edilmesine nasıl yardımcı olacağı belirtilmiştir - Mükemmel (100%)

Tarihsel Geçmiş: Bugünkü olaylarıı anlamak için incelenen konunun tarihsel geçmişi (15 puan)
Tarihsel geçmiş hiç incelenmemiştir - Zayıf (0%)
Tarihsel geçmiş yetersiz incelenmiştir - Orta (40%)
Tarihsel geçmiş ya çok uzun ya da çok kısa incelenmiştir - İyi (60%)
Tarihsel geçmiş yeterince incelenmiştir - Çok iyi (80%)
Tarihsel geçmiş yeterince ve doğru bir şekilde incelenmiştir - Mükemmel (100%)

Vaka Analizi: Kuruamsal çerçeveye göre vakanın incelenmesi. (25 puan)
Yüzeysel bir araştırma yapılmış ve vaka iyi analiz edilmemiştir.- Zayıf (0%)
Vaka analizi tam olarak yapılmamıştır - Orta (40%)
Vaka analizini yapılmıştır ama bazı zayıflıkları vardır -İyi (60%)
Vaka analizi yeterince yapılmıştır - Çok iyi (80%)
Vaka kuramsal çerçvenin yardımı ile yeterince kapsamlı bir şekilde imcelenmiştir- Mükemmel (100%)

Sonuç: Tutarlı ve analitik bir sonuca ulaşmak için kuram ve ampirik çalışmalar desteklenen sonuç (15 puan)
Hiç sonuç yazılmamıştır - Zayıf (0%)
Yetersiz ve tutarsız bir sonuç yazılmıştır - Orta (40%)
Yeterli ancak düzensiz bir sonuç yazılmıştır - İyi (60%)
Sonuç açıklayıcı ve sistematik bir şekide yazılmıştır - Çok iyi (80%)
Sonuç tutarlı ve analitik bir şekilde kuramsal çerçeve yardımı ile yazılmıştır - Mükemmel (100%)

APA stiline göre metin içi ve sonuna yazılmış referanslar (15 puan)
Ne metin içinde ne de metin sonunda refeans gösterilmemiştir - Zayıf (0%)
İstenen APA referans stili kullanılmamıştır - Orta (40%)
APA stili hem metin içerisinde hem de metin sonunda ciddi hatalarla yazılmıştır - İyi (60%)
APA stili hem metin içerisinde hem de metin sonunda ufak hatalarla yazılmıştır style - Çok iyi (80%)
Hem metin içinde h

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler derse hazırlıklı gelmek zorundadırlar.
3. Sınıf-içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 9 9
Final Ödevi 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.6
ÖK.7