DERS ADI

: ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PRD 4111 ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kalite yönetiminin stratejik önemi ve pazarda rekabet avantajı sağlayabilmek için kalite yönetim tekniklerinin nasıl kullanılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarda rekabet edebilirliğin sürdürülebilmesi için kalitenin önemini anlamaları
2   Ürün ve hizmetlerde kaliteyi sağlamak için kalite araçlarını kullanmaları
3   Müşteri ihtiyaçlarına gore ürün ve hizmetleri tasarlama ve üretmede müşterinin sesini dinlemek için kalite fonksiyon göçerimini kullanmaları
4   Grup çalışmaları, sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri; beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

PRD 2002 - ÜRETİM İŞLEMLER YÖNETİMİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kalitede farklı perspektifler & Kalite teorisi
3 Küresel kalite ödülleri ve kalite standartları
4 Kalite araçları
5 Kalite araçları
6 Kalite araçları
7 Konuk Konuşmacı
8 Kalite fonksiyon göçerimi uygulaması
9 Kalite fonksiyon göçerimi uygulaması
10 Kalite fonksiyon göçerimi uygulaması
11 Kalite fonksiyon göçerimi uygulaması
12 Kalite fonksiyon göçerimi uygulaması
13 KFG Sunumu
14 KFG Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Foster, S.T. (2017). Managing Quality an Integrative Approach, 6th edition, Prentice-Hall, Inc. Upper Saddle River, New Jersey.
2. Summer, D. C. S. (2018). Quality, Sixth Edition, New York : Pearson Education,
3. Duffy, G. L. (Ed.). (2013). The ASQ quality improvement pocket guide: basic history, concepts, tools, and relationships. ASQ Quality Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışmalar
5. Dönem Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +RAP * 0.40 + SUN * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konu Sunumu
Öğrenciler bireysel veya ekip olarak farklı kalite ödülleri, kalite standartları ve araçları gibi kalite konularında bir sunum hazırlayacaklardır. Rapor gerekmemektedir. ANCAK tüm gruplar sunum çıktılarını (çıktı) eğitmene teslim etmelidir. Sunumlar için tanınan süre 30 dakikadır ve her öğrenci bir sunum yapmalıdır.

KONU SUNUMU IÇIN NOTLANDIRMA KRITERLERI
BİREYSEL PERFORMANSA DAYALI SÖZEL VE SÖZEL OLMAYAN BECERİLER %50 -Bireysel performansa not verilecektir
Güven:
Hareket kolaylığı, minimum gerginlik - Mükemmel (%100)
Ara sıra hata yapıyor ama çabuk toparlıyor - Çok İyi (%80)
Biraz gerginlik kaydedildi, sert vücut dili - İyi (%60)
Gergin vücut dili, sık hatalar - Orta (%40)
Gerginlik ve sinirlilik bariz, çoklu hatalar - Zayıf (%0)

Bağlantı:
Sık sık göz teması, dinleyicilerle kolayca etkileşim - (%100)
Tutarlı göz teması, nadiren not kullanır - Çok İyi (%80)
Notlara bağlı olarak biraz göz teması - İyi (%60)
Minimal göz teması, sık sık not kullanma - Orta (%40)
Genellikle göz teması kurmadan veya dinleyicilerle bağlantı kurmadan notlardan okuma -Zayıf (%0)

Bilgi:
Konuya hakim, sorulara daha fazla açıklama ile yanıt veriyor - Mükemmel (%100)
Konuya genel hakimiyet, sorulara temel düzeyde yanıt verme - Çok İyi (%80)
Materyal konusunda genel olarak rahat, çoğu soruya cevap verebiliyor - İyi (%60)
Materyali temel düzeyde anlama, ancak ustalık belirgin değil - Orta (%40)
Konuya aşina değil, soruları yanıtlayamıyor - Zayıf (%0)

ETKİLEŞİM, SINIF EGZERSİZLERİ VE SINIF İÇİ UYGULAMALAR %50- Grup performansı notlandırılacaktır.

Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere yüksek etkileşime dayanır- Mükemmel (%100)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere etkileşimden yararlanır - Çok İyi (%80)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere sınırlı etkileşimden yararlanır - İyi (%60)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere yalnızca çok sınırlı etkileşim içeriyor - Orta (%40)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil hiçbir etkileşimden yararlanmamaktadır - Zayıf (%0)


2. Dönem Projesi
Öğrenciler Modern Kalite Fonksiyon Göçerimi'nin gerçek bir uygulamasını yapacaklardır. Tüm QFD atölye içeriği kapsanmalıdır.

DÖNEM PROJESI RAPORU NOTLANDIRMA KRI TERLERI VE DERECELI PUANLAMA ANAHTARI

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı kullanılacaktır.
Bu belirli unsur yoktur veya beklentilerin altında kalmaktadır ve/veya verilen bağlam içinde tamamen yersizdir. - Zayıf (%0)
Bu unsur biraz eksiktir ve bağlama tam olarak uymamaktadır. - Adil (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve kabul edilebilir bir standartta bağlama uymaktadır. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama uymaktadır. - Çok iyi (%80)
Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

ÖZET: %5
GİRİŞ: %5
PROJE HEDEFLERI NI N BELI RLENMESI : %5
MÜŞTERI SEGMENTLERININ BELIRLENMESI: %10
MÜŞTERI SÜREÇ MODELI : %10
MÜŞTERI NI N SESI NI N TOPLANMASI VE NETLEŞTI RI LMESI : %10
VOC ANALI ZI VE MÜŞTERI I HTI YAÇLARININ ÇIKARILMASI : %10
MÜŞTERI IHTIYAÇLARININ KATEGORIZE EDILMESI (BENZEŞIM + HIYERARŞI DIYAGRAMI): %20
İHTIYAÇLARIN ÖNCELIKLENDIRILMESI : %10
I HTI YAÇLARIN TEKNI K ÖZELLI KLERE DAĞITILMASI MAKSI MUM DEĞER TABLOSU : %10
SONUÇ: %5

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler, dersin %70'ine katılacaktır.
2.Geç teslim edilen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Proje Hazırlama 1 30 30
Sunum 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1434452
ÖK.245
ÖK.355242
ÖK.4544