DERS ADI

: PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4216 PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLAYDA İPEK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

"Pazarlama Araştırmaları" dersinin amacı pazarlama araştırmalarının temel özelliklerini anlamayı sağlamaktır. Bu ders esas olarak neden pazarlama araştırmalarının önemli olduğuna ve nasıl etkili bir pazarlama araştırması yürütüleceğine odaklanmaktadır. Özellikle, pazarlama alanındaki araştırma tasarımı, örnekleme, veri toplama ve veri analizi konularına ışık tutmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi tamamladıktan sonra, öğrencilerin pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını anlaması,
2   Pazarlama araştırması problemi formüle edebilmesi,
3   Pazarlama araştırmalarında örneklemenin önemini kavrayabilmesi,
4   Veri toplama yöntemlerini kullanabilmesi,
5   Verileri analiz edebilmesi ve araştırma bulgularını iletebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş
2 Pazarlama Araştırmalarına Giriş
3 Pazarlama Araştırması Problemi Tanımlama ve Araştırma Yaklaşımı Geliştirme
4 Araştırma Tasarımı
5 Araştırma Tasarımı
6 Kalitatif Araştırmalar: Niteliği ve Yaklaşımlar
7 Anket ve Kantitatif Gözlem Yöntemleri
8 Anket Tasarımı
9 Örnekleme
10 Anket Saha Çalışması
11 Veri Analizine Giriş
12 Dönem Projesi Sunumları
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Malhotra, N.K., Birks, D.F., ve Nunan, D. (2017). Marketing Research: An Applied Approach. 5. Baskı. Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, grup çalışması, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 SUN SUNUM
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ*0.70+SUN*0.20+DKT*0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Problem formülasyonu: Çözülecek araştırma problemini tanımlama ve araştırma amaçlarını ve sorularını belirleme (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Araştırma tasarımı: İhtiyaç duyulan bilgi türünün (Örn., birincil ve/veya ikincil veri) ve temel araştırma amaçlarına en uygun araştırma metotunun (Örn., kantitatif ve/veya kalitatif araştırma tasarımı) belirlenmesi. Araştırma planına ilişkin detayların (takip edilecek adımlar) tanımlanması (15 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Veri toplama: Araştırma bağlamı, örneklem yaklaşımı (Örn., rastgele örneklem veya rastgele olmayan örneklem yöntemi) ve veri toplama aracının (Örn., anket, mülakat ve/veya gözlem) anlatılması (25 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Veri analizi: Veriyi analiz etmek için kullanılacak istatistiksel yöntemlerin (Örn., faktör analizi, çoklu regresyon ve yapısal eşitlik modellemesi) tanımlanması ve veri analizinin yapılması (35 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Raporlama: Araştırma bulgularının tartışılması, teori ve pratik için çıkarımların sağlanması ve çalışma limitlerinin ve gelecek araştırma önerilerinin sunulması (15 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine devam etmek zorunludur.
2. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derslere zamanında katılması beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumlarda zaman limitlerine uymak durumundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Araş. Gör. Dr. İlayda İPEK
ilayda.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Hazırlama 1 70 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.25554
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555