DERS ADI

: İK ANALİTİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4239 İK ANALİTİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

İnsan Kaynakları Analitiği İK'da karar verme kalitesini arttırmak amacıyla insan ilgili verilere sayısal veri analiz tekniklerinin sistematik bir şekilde uygulanmasıdır. İK Analitiği insan kaynakları yönetimi ile ilgili performans göstergelerini iyileştirecek yeni bir adım olarak kabul edilir ve İK sistemlerinin daha iyi anlaşılmasını katkıda bulunur.
Bu dersin amacı öğrencilerin insan / yetenek / işgücü analitiği anlayışını geliştirmektir. Bu ders değişik araştırma tasarımlarını istatistiksel modeller ile entegre etmekte ve belirli İK göstergelerini tahminlemeye çalışmaktadır. Bu ders öğrencilere İK ile ilgili sorunlara veri odaklı çözümler getirmesini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazandıracaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İK, Araştırma ve istatistik ile ilgili temel kavramları anlaması ve değerlendirmesi beklenmektedir.
2   İK, araştırma ve istatistik ile ilgili temel kavramları doğru şekilde entegre etmesi beklenmektedir.
3   İK konularında veriye dayalı çözümler geliştirmesini sağlayacak analitik yetkinliklere sahip olması beklenmektedir.
4   İK analitiğinin stratejik faydasını ve diğer işletme birimleri ile olan ilişkisini anlaması beklenmektedir.
5   Farklı kaynaklardan topladıkları bilgileri bütüncül bir yaklaşımla sınıfta sunarak ve tartışarak, sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MNO 2002 - İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İK Analitiği: Giriş
2 Araştırma Tasarımları
3 Veri Analiz Stratejileri
4 Veri Analitik Araçları
5 Veri Analizi
6 Veri Analizi
7 Çalışan Tutum Anketleri
8 Seçim ve Yerleştirme Analitiği
9 Performans Analitiği
10 İşten Ayrılma Analitiği
11 Farklılık Analitiği
12 İK Analitiğinde Güncel Sorunlar
13 Dönem Ödevi Sunumları
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fitz-Enz, J., & John Mattox, I. I. (2014). Predictive analytics for human resources. John Wiley & Sons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Bireysel Ödevler
3. Grup Çalışması ve Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KSN 1 KISA SINAV 1
2 KSN 2 KISA SINAV 2
3 ODV ÖDEV
4 DKT DERSE KATILIM
5 SUN SUNUM
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KSN1 * 0.15 + KSN2 * 0.15 + ODV * 0.25 + DKT * 0.30 + SUN * 0.15


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme metotlarına dair açıklamalar:

Kısa Sınavlar:
Kısa sınavlar (quizzes) kapsamında iki kısa sınav yapılması planlanmaktadır. Her kısa sınav önceden belirlenmiş tarihe kadar birkaç kez alınabilir ve sadece en yüksek puana sahip olduğunuz sınav sisteme kaydedilecektir. Bu çevrimiçi kısa sınavların amacı öğrencilerin öğrenme eğrisini hızlandırmaktır.

Aktif katılım:
Dersimizin ilgili haftalarında öğrencilerin söz alması, belirli konuları eleştirmesi, ve diğer öğrencilerin fikirlerine yorum yapması beklenmektedir. Belirli haftalarda öğrencilerin veri analizi için kod önerisinde bulunması da aktif katılım olarak değerlendirilmektedir. Her bir sınıfiçi tartışmasına olan katkı izlenecek ve notlandırılacaktır.

Dönem projesi:
Dönem projesi, İK verileriyle inceleme ve hikaye anlatımına odaklanmaktadır. Proje, üç bölümden oluşmaktadır: veri hazırlama, keşfedici veri analizi, odaklı analiz yoluyla hikaye anlatımı ve sunum. Projenin her bir bölümü kendi özgün özellikleriyle değerlendirilecek ve her birine ilişkin beklentiler derste açıklanacaktır.

Dönem projeleri 1-5 arası bir skala ile değerlendirilecektir. Zayıf (0-39%): Eksik içerik, intihal, yetersiz çaba veya veri analizi veya sunumdaki önemli hatalar nedeniyle beklentileri karşılamıyor. Orta (40-59%): Bazı beklentileri karşılıyor ancak veri analizi, hikaye anlatımı veya sunum netliğinde iyileştirmeye ihtiyaç var. Derinlik, içgörü veya profesyonellikten yoksun olabilir. İyi (60-79%): Veri analizi, hikaye anlatımı ve sunumun tatmin edici bir seviyesiyle tüm beklentileri karşılar, kilit alanlarda yetkinlik gösterir. Çok İyi (80-89%): Güçlü bir anlayış ve eleştirel düşünme sergiler, çoğu beklentiyi aşan iyi gelişmiş analiz, ilgi çekici hikaye anlatımı ve net bir sunumla. Mükemmel (90-100%): Tüm alanlarda tüm beklentileri aşar, istisnai veri analizi becerileri, derinlemesine hikaye anlatımı ve profesyonel sunum sunar.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler veri hazırlayacaktır.
2. Öğrenci keşfedici veri analizi yapacaktır.
3. Öğrenciler verilerdeki önemli noktaları görselleştirecektir.
4. Öğrenci tekrarlanabilir raporlar oluşturacaktır.
5. Öğrenci veri analitiği ile ilgili sorunları tanımlayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik dürüstlük akademide sorumlu ve dürüst davranışları göstermek ve etik ilkeleri takip etmektir. Tüm öğrenciler akademik dürüstlük ilkesine tabidir ve başkalarının fikri mülkiyet haklarına saygı göstermelidir. Özellikle her öğrenci intihal kaçınmalıdır. Her türlü intihal ciddidir ve akademik dürüstlük ilkesini ihlal etmektedir.
İntihali anlamak ve intihalden kaçınmak için, şu bağlantıya bakınız: https://www.plagiarism.org/understanding-plagiarism. Derste intihal ile ilgili çeşitli bilgiler verilecektir ancak herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Engin Bağış Öztürk, engin.ozturk[at]deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Genel bir kural olarak, ofise uğramadan önce lütfen e-posta gönderiniz. (Oda No: 131/A)
Ofis saatleri ilgili öğretim üyesi tarafından size derste duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Örnek olay çalışması 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 6 12
Ödev Hazırlama 8 3 24
Sunum Hazırlama 8 3 24
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14454455
ÖK.254555
ÖK.34454555
ÖK.45544444
ÖK.54555